شناسهٔ خبر: 72636 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

فرودگاه پارس آباد با همکاری استانداری اردبيل توسعه می‌یابد/ برقراری پروازهای پارس آباد از آبان ماه

فرودگاه پارس آباد مغان استانداري اردبيل ۳۵ هکتار از اراضی مربوط به توسعه فرودگاه پارس آباد به ارزش ۱۵ ميليارد تومان را در اختيار شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوايی ايران قرار مي دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، در نشست مشترک سیاوش امیرمکری رييس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران و اکبر بهنام جو استاندار اردبيل، استفاده از ظرفیت های فرودگاه پارس آباد مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست مقرر شد استانداری اردبیل تجهیزات و وسایل تخصصی مورد نیاز برای سوختگیری فرودگاه پارس آباد را تامین کند.

از جمله تعهدات شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در این نشست می توان به اتمام مطالعات طرح جامع فرودگاه پارس آباد تا چهار ماه دیگر، استحکام سطوح پروازی فرودگاه برای فرود ایلوشین ۷۶، راه اندازی سیویل ورک سوختگیری هواپیما در فرودگاه پارس آباد و تنظیم ساعت عملیاتی این فرودگاه با فرودگاه اردبیل اشاره کرد.

فخرالدین هاشمی مدیرکل فرودگاه اردبیل در رابطه با تنظیم ساعت فرودگاه پارس آباد و اردبیل گفت: در حال حاضر  فرودگاه اردبیل در شش ماه نخست سال ۱۲ ساعت و در شش ماه دوم سال ۱۰ ساعت عملیاتی است و با تنظیم ساعت این دو فرودگاه با هم، در صورت نامساعد بودن شرایط جوی و ایجاد زیرساخت های لازم توسط شرکت های هواپیمایی وتمایل آنها می توان از فرودگاه پارس آباد به جای فرودگاه اردبیل استفاده کرد.

وی در عین حال افزود: باند دوم (۰۷/۲۵) فرودگاه اردبیل ظرفیت نشست و برخاست هواپیماهای ایرباس ۳۲۰، بوئینگ ۷۳۷، ایلوشین ۷۶، MD و ATR است و فرودگاه پارس آباد هواپیماهای فوکر ۱۰۰ را می پذیرد.

هاشمی همچنین گفت: در حال حاضر فرودگاه اردبیل در خارج از بازه زمانی عنوان شده در صورت اعلام شرکت های هواپیمایی نیز پذیرای پرواز است.

وی همچنین از برقراری پروازهای فرودگاه پارس آباد به تهران خبر داد و گفت: از ششم آبان ماه دو پرواز هفتگی به مقصد تهران از فرودگاه پارس آباد برقرار می شود.

مدیرکل فرودگاه اردبیل در پایان با اشاره به پیشرفت ۴۶ درصدی پروژه بهسازی باند اول(اصلی۱۵/۳۳) فرودگاه اردبیل گفت: تا پایان مهر ماه ۲۴۰۰ متر از باند با لایه سوم آسفالت ریزی(بیندر) می شود تا هواپیماها در آن تاکسی کنند.

به گفته وی در صورت اتمام این پروژه، باند اصلی فرودگاه اردبیل میزبان هواپیماهای پهن پیکر خواهد بود.

یادآور می شود؛ در حال حاضر محل پارک هواپیما در فرودگاه اردبیل ۳ کیلومتر دورتر از رمپ و در انتهای باند ۱۵ قرار دارد.