شناسهٔ خبر: 72642 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اداره راه و شهرسازی هرمزگان رتبه برتر جشنواره شهید رجایی را کسب کرد

جشنواره بر اساس بررسی شاخص‌های عمومی و اختصاصی دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان در سال ۹۷ که توسط سازمان برنامه و بودجه استان انجام شد، اداره ‌کل راه و شهرسازی هرمزگان بر اساس رشد شاخص‌های عمومی، اختصاصی و احیای بافت فرسوده، رتبه برتر را در بین تمام دستگاه اجرایی استان کسب کرد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره اطلاع رسانی و ارتباطات اداره كل راه و شهرسازی استان هرمزگان، آرش رضایی با تاکید بر لزوم بازآفرینی و توسعه همه جانبه بافت‌های فرسوده بیان کرد: لازمه توسعه شهری برخورداری شهروندان از امکانات شهری و اماکن ارائه خدمات دستگاه‌های امدادرسان و انتظامی برای حفظ امنیت و آرامش شهروندان است، لذا توجه به بافت‌هاي فرسوده و ناكارآمد شهري با هدف جلوگيري از حاشيه نشيني شهرها و آسيب‌هاي اجتماعي لازم است.

رضایی گفت : دستیابی به این اهداف زمانی امکان پذیر است که بستر شهری برای فعالیت و خدمات این سازمان ها آماده باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان تصریح کرد: بازآفريني شهري اقداماتي جامع و يكپارچه براي حل مشكلات شهري در محلات هدف عمليات است كه در نهايت به يك پيشرفت پايداري اقتصادي، كالبدي، اجتماعي و محيطي خواهد انجاميد.

رضایی ادامه داد: در شهر بندرعباس نيز اين اقدام جامع در محله چاهستاني‌ها به عنوان محله هدف پايلوت با شدت و حدت از سال ۹۶ شروع و در حال حاضر پيشرفت چشمگير و قابل توجهي داشته است به گونه‌اي كه پلاك‌هاي در مسيرهاي درونی محله (۲۴ متري، ۲۰ متري و ۱۶ متري) معابر بازگشايي و در مرحله اجراي لايه هاي آسفالت و معابر ۲۰ متري و ۱۶ متري در مرحله توافق، تملك و قسمتي در مرحله تخريب است.

وی افزود : برخي توافقات جهت اسكان در شهرك پيامبر اعظم (مسكن مهر) صورت پذيرفته است. جهت رفاه اين ساكنين پروژه هاي محرك توسعه شامل مركز سلامت و ايستگاه آتش نشاني در محله چاهستاني ها توسط شركت بازآفريني شهري ايران در حال احداث مي باشد. در ادامه  همین روند شهرك توحيد نيز به عنوان محله هدف بعدي برنامه ها در حال انجام است .

رضایی گفت: ساير شهرها نيز از اين توسعه مستثني نبوده و همچون بندرعباس سير طريق نموده اند كه بندر کنگ، حاجي آباد و ميناب در اين مسير، پيشرفت فيزيكي بهتري داشته اند.

رضایی خاطر نشان کرد : در نهايت امر، هدف از اجراي سياست هاي تدوين شده در اقدام بازآفريني شهري، ارتقاء شرايط كيفي زندگي در سكونتگاه ها از طريق ايمن سازي و مقاوم سازي ساختمان ها، توسعه و بهبود زيرساخت هاي شهري، تأمين خدمات شهري مورد نياز، آموزش ساكنان، ايجاد فرصت هاي شغلي در مقياس هاي محله و فرا محله، تقويت نهادهاي مديريت محلي و دفاتر خدمات محله اي مردم نهاد است.

گفتنی است، که مراسم تقدیر و تجلیل از دستگاه‌های برتر با حضور استاندار، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، مدیر کل سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و دیگر مسئولین استانی برگزار شد.