شناسهٔ خبر: 72653 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل راه و شهرسازی استان قم:

شناسایی نقاط ضعف دستگاه‌های اجرایی استان قم در بحث پدافند غیرعامل ضروری است

جلسه قم محمد صادق پیشوایی گفت: همه دستگاه های اجرایی در راستای مباحث پدافند غیرعامل نقاط ضعف و قوت خود را احصاء نمایند.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، محمد صادق پیشوایی در سومین جلسه کارگروه پدافند غیرعامل در سال جاری اظهار داشت: برای شناخت و درک درست از وضعیت موجود، دستگاه های اجرایی استان چک لیستی از وضعیت پدافند غیرعامل خود تهیه و در ذیل آن نقاط ضعف و قوت خود را بیان و به این دبیرخانه گزارش نمایند.

وی با اشاره به نامگذاری پنجم تا یازدهم آبان ماه به عنوان "هفته پدافند غیرعامل" خاطر نشان ساخت: دستگاه های اجرایی استان برنامه های خود را برای این هفته به صورت مکتوب به اداره کل پدافند غیرعامل استانداری اعلام نموده و رونوشتی از آن را به این اداره کل ارسال نمایند.

پیشوایی افزود: شعار سربرگ مکاتبات اداری و اتوماسیون اداری، چاپ و نصب بنر در اماکن عمومی، برگزاری دوره های آموزشی ویژه کارکنان، تقدیر از فعالان این حوزه، نمایشگاه عکس و فیلم، برگزاری مسابقات کتابخوانی ویژه فرزندان کارکنان و برگزاری مانور از جمله برنامه ها و ظرفیت هایی است که می توان برای گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل از آن بهره مند شد.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به اهمیت وجود برق اضطراری در اماکن عمومی، پرجمعیت و دوایر دولتی اشاره و تاکید کرد: در تمامی ساختمان های مهم و حیاتی و دوایر دولتی می بایست وجود دستگاه دیزل ژنراتور پیش بینی شده باشد تا در مواقع بحرانی و قطع برق و حملات احتمالی خصمانه از آن استفاده نمود.

رییس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل راه و شهرسازی استان قم در پایان اظهار داشت: در ذیل قوانین و مقررات مبحث بیست و یکم مقررات ملی ساختمان، برنامه بازدید از اماکن عمومی و پرجمعیت مانند حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران در دست پیگیری است.