شناسهٔ خبر: 72655 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان:

کریدور شمال استان همدان نیازمند اعتبار ۲۸ میلیارد تومانی است

راه رزن حسن ربانی ارشد گفت: کریدور شمال استان در حوزه شهرستان رزن نیازمند به اعتبار بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان جهت اجرا و تملک است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، در بازدید نماینده مردم شهرستان های رزن ودرگزین در مجلس شوراي اسلامي و مدیر کل راه و شهرسازی از وضعیت کریدور شمال استان همدان و پروژه کنارگذر ، تصمیمات مهمی در خصوص تأمین اعتبار و تسریع در جهت اقدامات اجرایی این پروژه ها اتخاذ شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان در حاشیه بازدید از کریدور شمال استان قطعه رزن- ورقستان گفت: این پروژه به طول ۸۱ کیلومتر تحت عنوان احداث باند جدید اصله- کاج-قروه درگزین- رزن- دمق- اورقین بوده  که ۱۳.۵ کیلومتر آن در فامنین- ۱۳.۵ کیلومتر در درگزین- ۴۹ کیلومتر در رزن و ۵ کیلومتر در کبودرآهنگ است.

حسن ربانی ارشد در ادامه بیان کرد:  این پروژه از مهم‌ترین پروژه های شهرستان رزن به طول ۴۹ کیلومتر در این حوزه است که  بهره‌برداری از آن نقش مهمی در کاهش بار ترافیکی و توسعه اقتصادی این شهرستان خواهد داشت و آزاد راه همدان- ساوه را به شیرین سو- زنجان متصل می کند.

وی یادآورشد: حدود ۱۴.۵ کیلومتر پروژه مذکور درسالهای قبل به بهره برداری رسیده و در حال حاضر نیز حدود ۱۰ کیلومتر آن تحت پیمان دو شرکت پیمانکاری و به اعتبار بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان در دست اقدام است،  اعتبار سال ۹۸ این پروژه بالغ بر ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است که تا کنون یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان آن تخصیص یافته است.

وی همچنین دربازدید از پروژه کنار گذر رزن عنوان کرد: این پروژه در دو قطعه به طول ۹ کیلومتر توسط دو پیمانکار در دست اقدام می باشد که در صورت رفع معارض و تملک ادامه انجام پروژه به سهولت انجام می پذیرد.

ربانی اعلام کرد: بهره برداری از این پروژه ، بار ترافیکی وسائط نقلیه سنگین را به بیرون  شهر منتقل میکند و باعث روان شدن ترافیک و کاهش تصادفات خواهد شد.

وی تصریح کرد: اعتبار امسال این پروژه ۵ میلیارد تومان است که تا کنون یک میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

گفتنی است قبل از این بازدید جلسه ای در شهرداری رزن تشکیل شد و  مدیر کل راه و شهرسازی توضیحات مبسوط در رابطه با محلات بازآفرینی،مسائل مرتبط با حوزه شهرسازی و مسکن مهر ارائه نمود و سپس بازدیدی از سطح شهر به اتفاق نماینده شهرستانهای رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی  ، اعضای شورای شهر و سرپرست شهرداری رزن صورت گرفت.