شناسهٔ خبر: 72665 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مجتمع هزار واحدی گلستان شهر بجنورد تا پایان سال ۹۸ سند دار می‌شوند

مسكن معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی خراسان شمالی از سنددار شدن مجتمع هزار واحدی گلستان شهر بجنورد تا پایان سال خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره كل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی، جواد عمادیان فر گفت: شرکت عمران مسکن سازان در حال پیگیری برای دریافت پایان کار از شهرداری است تا سندها به نام اشخاص منتقل شود. 

وی بیان کرد: پروژه مسکن هزار واحدی در مراحل نهایی کار قرار دارد، بعد از برگزاری جلساتی با حضور پیمانکار پروژه، مدارک و مستندات لازم برای قیمت گذاری درخواست شده و در حال اجرا است.

وی افزود: پس از بررسی ساختمان در زمان زلزله از دفتر مقررات ملی و وزرات راه و شهرسازی اعلام شد که خسارات ایجاد شده در ساختمان ها متاثر از پایین بودن کیفیت ساخت یا کیفیت مصالح نبوده، بلکه عدم اجرای وال پست و شتاب بالای زلزله دلیل اصلی تخریب دیوارهای پیرامونی ساختمان عنوان شده است.

عمادیان فر اظهار داشت: در بازسازی های صورت گرفته، تمام مقررات جدید لحاظ شده و بعد از مصوبه شورای مسکن نسبت به بازسازی ساختمان و بازدید ها ی انجام شده اکنون بعید می دانم مشکلی داشته باشند و همچنین براساس برنامه وزرات راه و شهرسازی باید تا انتهای سال پرونده مسکن های مهر تعیین تکلیف شوند و جشن خاتمه مسکن مهر در استان گرفته شود.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی خراسان شمالی در پایان افزود: متراژ مساحت ساخته شده با متراژ مساحت پروانه تقریبا برابری می کند، در حالی که اگر در هر بلوک یک طبقه اضافه ساخته شده باشد مساحت زیادی را در بر می گیرد.