شناسهٔ خبر: 72670 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جلوگیری از ۱۵۴ مورد تجاوز به حریم راه و ساخت و ساز غیرمجاز در شهرستان خلخال

رفع تجاوز سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خلخال گفت: ۱۵۴ مورد تجاوز به حریم راه و ساخت و ساز غیرمجاز در این شهرستان شناسایی، متوقف و قلع وقمع شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل، معروف خسروی در بازدید از محور خلخال - اسالم با بیان اینکه برخورد با متجاوزان و متخلفان حریم راه از خطوط قرمز راهداری است افزود:در ۵ ماهه گذشته با تلاش راهداران ۶۳ مورد اخطارکتبی به دستفروشان و ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه ابلاغ و با دستور قضایی ۴۰ مورد توقف کار و ۵ مورد نیز قلع و قمع انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه گشت‌های راهداری باحضور شبانه‌روزی  در جاده‌ها  توانستند بیش از صد مورد تابلوی تبلیغاتی غیرمجاز در حریم قانونی راه را شناسائی،برخورد و قلع و قمع کنند افزود:در جهت افزایش ضریب  ایمنی جاده ۱۶۰ متر مربع تابلوی اطلاعاتی و ۱۸۵ عدد علایم ایمنی جدید در محورهای مواصلاتی شهرستان خلخال توسط راهداران نصب شده است.

خسروی  لکه‌گیری 3600 متر مربع از محورهای مواصلاتی شهرستان خلخال را یادآور شد و تصریح کرد:در مدت یاد شده راهداران زحمتکش این شهرستان  ۱۵هزار متر مکعب ریزش برداری و 3000 کیلومتر نیز تیغه زنی انجام داده اند.

سرپرست اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای شهرستان خلخال بهسازی راه‌های روستایی را در جهت جلب رضایت مردم از وظایف مهم راهداری عنوان کرد و افزود: در محور روستایی برندق ۱۵۰ متر مربع راه دسترسی ایجاد و احداث شده و عملیات بهسازی راه روستای محروم کمر نیز درحال اجراست.

وی تعمیر وتجهیز ۲۲ عدد چراغ چشمک زن در تقاطع ها، پاکسازی ۴۸۰ عدد علایم در طول مسیر، ۵۴۰ کیلومتر شن ریزی در محل رانش و ۱۵ هزار متر مکعب خاکبرداری در رمپ‌های ورودی و خروجی شهرستان خلخال را از اقدامات مهم راهداران در ۵ ماهه امسال برشمرد و اظهار داشت:تاکنون راهداران در جهت ارائه خدمات مطلوب به مسافران ۱۴ مورد بازدید از ترمینال مسافری شهرستان خلخال انجام داده اند.