شناسهٔ خبر: 72672 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اقدامات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان برای مدیریت زائران اربعین حسینی (ع)

مهدی میقانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان از آمادگی این اداره کل برای جابه‌جایی و اعزام زائران اربعین حسینی(ع) در سال ۹۸ خبرداد و گفت: تمام اقدامات و تدابیر برای خدمات‌رسانی مناسب در جابه‌جایی زائران اربعین حسینی(ع) گلستانی در حال انجام است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومي اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان، "مهدی میقانی" امروز چهارشنبه اظهار داشت: طرح جابه‌جایی زائران اربعین حسینی (ع) امسال از ۱۷ مهرماه آغاز و تا سوم آبان ماه به مدت ۱۷ روز و با ۲۳۰ دستگاه اتوبوس ادامه دارد.

وی اظهارکرد: زائران گلستانی امسال از مرز مهران به کربلای معلی اعزام می شوند و برای برگشت زائران نیز، شهر همدان به عنوان شهر واسطه و پشتیبان ارائه خدمات حمل و نقلی (مرکز اصلی توزیع زائران در مسیر بازگشت) یا همان پس کرانه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با بیان اینکه سرویس های خطی یا همان شاتل ها وظیفه انتقال زائران از مرزها را به پس کرانه‌ها برعهده دارند،گفت: امسال ۲ اکیپ نظارتی راهداری و حمل و نقل جاده ای به مقصد مهران و همدان اعزام می شوند تا برجابه جایی زائران نظارت و کنترل داشته باشند.

میقانی تصریح کرد: تعداد ناوگان عملیاتی اعزامی به مرز مهران و همدان بعنوان سرویس خطی و پس کرانه نیز در روزهای ۲۴ تا ۲۹ مهرماه به‌عنوان اوج برگشت زائران ۱۳۵ دستگاه اتوبوس است که زائران را از مرز مهران به همدان و از همدان به استان انتقال می‌دهند.

وی گفت: زائران اربعین حسینی (ع) به طور شبانه روزی می‌توانند جهت طرح شکایات، انتقادات و پیشنهادات با سامانه گویای ۱۴۱ تماس حاصل کنند. به تخلفات ضروری و تخلفات دارای شاکی خصوصی ناوگان اتوبوسرانی نیز در این ایام از طریق کمیسیون های مواد ۱۱ و ۱۲ استانی حداکثر ظرف ۱۰ روز رسیدگی می‌شود.