به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومي اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران، حسن جهانیان اظهار داشت: مهمترين كاركرد سيستمهاي روشنايي ايجاد ديد آسان و دقيق، امكان تشخيص وسايل نقليه در فاصله مناسب، تشخيص به موقع موانع، علائم و تابلوهاي راهنمايي و رانندگي در محورها است.
وي ادامه داد: حداقل مقدار مورد نياز روشنايي سطح راه بستگي به نوع آن، سرعت و حجم ترافيك شبانه راه، وضعيت مكانهاي اطراف راه و كاربري آن و همچنين ميزان عبور و مرور عابران پياده دارد.
سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران در ادامه ضمن اشاره به احداث روشنايي به طول ۹ كيلومتر در سطح محورهای استان خاطر نشان ساخت: محورهای پلیس راه تا زیر آب و سوادکوه ، کمربندی فریدونکنار و نوشهر، محورتنکابن - نشتارود ، محور گهرباران پل نکا چوب، محورگهرباران سه راهی حیات وحش، محور سه راهی گهرباران پل لاریم جویبار و محور تاکام(شکتا) از جمله محورهایی هستند که عملیات روشنایی در آنها صورت پذیرفت.
گفتنی است: بیش از ۴۰۰ کیلومتر از راه های مازندران دارای روشنایی هستند.