شناسهٔ خبر: 72676 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست معاونت راهداری مازندران:

احداث روشنایی عاملی موثر در جهت ایمن سازی جاده‌ها است

روشنایی سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از عمليات احداث روشنايي ۱۰ نقطه در محورهای استان به طول ۹ كيلومتر با اعتباری بالغ بر ۳۱ میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال خبر داد و افزود: احداث روشنایی عاملی موثر در راستای ایمن‌سازی جاده‌ها است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومي اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران، حسن جهانیان اظهار داشت: مهمترين كاركرد سيستم‌هاي روشنايي ايجاد ديد آسان و دقيق، امكان تشخيص وسايل نقليه در فاصله مناسب، تشخيص به موقع موانع، علائم و تابلوهاي راهنمايي و رانندگي در محورها است.

وي ادامه داد: حداقل مقدار مورد نياز روشنايي سطح راه بستگي به نوع آن، سرعت و حجم ترافيك شبانه راه، وضعيت مكان‌هاي اطراف راه و كاربري آن و همچنين ميزان عبور و مرور عابران پياده دارد.

 سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران در ادامه ضمن اشاره به احداث روشنايي به طول ۹ كيلومتر در سطح محورهای استان خاطر نشان ساخت: محورهای پلیس راه تا زیر آب و سوادکوه ، کمربندی  فریدونکنار و نوشهر، محورتنکابن - نشتارود ، محور گهرباران پل نکا چوب، محورگهرباران سه راهی حیات وحش، محور سه راهی گهرباران پل لاریم جویبار و محور تاکام(شکتا) از جمله محورهایی هستند که عملیات روشنایی در آنها صورت پذیرفت.

گفتنی است: بیش از ۴۰۰ کیلومتر از راه های مازندران دارای روشنایی هستند.