شناسهٔ خبر: 7273 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه:

۲۰ هزار کیلومتر راه روستایی کشور خاکی است

حسين ميرشفيع معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی گفت: هم اکنون ۲۰ هزار کیلومتر از ۱۵۳ هزار کیلومتر راه روستاهای بالای ۲۰ خانواری کشور خاکی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سیدحسین میرشفیع روز جمعه به ایرنا گفت: ۱۰۵ هزار کیلومتر دیگر از این راه ها آسفالت و ۲۸ هزار کیلومتر نیز شوسه است.

وی با بیان اینکه در افق ۱۴۰۴ باید مجموع راه های روستایی کشور به ۱۷۳ هزار کیلومتر برسد گفت: امسال آسفالت پنج هزار کیلومتر راه روستایی در دست اجرا است که با اجرای آن طول راه های روستایی آسفالته به ۱۱۰ هزار کیلومتر خواهد رسید.

میرشفیع میانگین شاخص برخورداری از راه روستایی آسفالته در کشور را ۵۲ درصد و در خراسان شمالی را ۴۰ درصد عنوان کرد و افزود: هم اکنون در روستاهای بالای ۲۰ خانوار، ۹۱ درصد جمعیت از راه روستایی آسفالت برخوردار هستند که تا آخر برنامه پنجم توسعه این رقم به ۹۳ درصد خواهد رسید.

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی مجموع کل راه دسترسی کشور را ۲۰۵ هزار کیلومتر عنوان کرد و گفت: امسال ۲۰۰ کیلومتر از راه های روستایی خراسان شمالی آسفالت می شود که در مقایسه با پارسال ۵۰ کیلومتر افزایش خواهد داشت.

وی اظهار کرد: برای آسفالت این میزان راه در این استان به ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

معاون وزیر راه و شهرسازی به همراه اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و شماری از مسوولان استان خراسان شمالی از روند اجرای پروژه راه ارتباطی شیروان - اسفراین بازدید کردند.

مرکز شهرستان شیروان با ۱۵۷هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد واقع است.

نظر شما