شناسهٔ خبر: 7275 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی گفت:

۵.۵ هزار میلیارد ریال اعتبار ملی برای ساخت راه روستایی کشور اختصاص یافت

بازدید معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی گفت : ۵.۵ هزار میلیارد ریال اعتبار ملی برای ساخت راه روستایی کشور اختصاص یافت .

به گزارش اداره روابط عمومی راه و شهرسازی خراسان شمالی, سیدحسین میرشفیع  افزود: هم اکنون پنج هزار کیلومتر راه روستایی در سطح کشور در دست ساخت قرار دارد.

وی افزود:  برای تکمیل راههای روستایی در دست ساخت در سال جاری به حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: وزارت راه و شهرسازی برای تامین اعتبار مورد نیاز در حوزه راه روستایی علاوه بر اعتبار ملی به اعتبارات ماده ۲۲ استانی نیز چشم دوخته تا با مساعدت استان ها، راههای در دست ساخت روستایی را به اتمام برساند.

میرشفیع گفت: با تکمیل پنج هزار کیلومتر راه روستایی در دست ساخت، این وزارتخانه می تواند به آنچه که در برنامه پنجم توسعه پیش بینی شده است، برسد.

سرپرست معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت راه و شهرسازی آمار راههای فاقد پوشش آسفالت در روستاهای بالای ۵۰ خانوار کشور را حدود ۱۵ هزار کیلومتر اعلام و بیان کرد: برای آسفالت این راهها به حدود ۱۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

میرشفیع گفت: برنامه وزارت راه و شهرسازی در حوزه راههای روستایی کمک مالی بیشتر به استان های عقب مانده در این شاخص، از جمله استان خراسان شمالی است.

وی افزود: در سال جاری استان خراسان شمالی نیز از محل اعتبار ملی و استانی ساخت ۲۵۰ کیلومتر راه روستایی را به اجرا گذاشته که تا پایان سال مالی جاری زیر پوشش آسفالت قرار می گیرد.

استان خراسان شمالی حدود پنج هزار کیلومتر راه ارتباطی دارد که ۴ هزار و ۴۶۴ کیلومتر آن راه روستایی است و از این رقم ۴۰ درصد آسفالته است که این استان در این شاخص ۲۰ درصد از میانگین کشوری عقب است.

نظر شما