شناسهٔ خبر: 72786 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در روزهای پایانی تعطیلات تابستانی صورت گرفت؛

تشدید نظارت‌ها در محورهای خراسان جنوبی

بازدید اتوبوس معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از تشدید نظارتها در محورهاي استان در روزهای پایانی تعطیلات تابستانی خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان جنوبی، مهدی گرجی از افزایش ۶ درصدی سفرهای انجام شده از ابتدای تعطیلات تابستانی امسال تا تاریخ ۲۵شهریورماه امسال خبر داد.

وی ادامه داد: در مدت مذکور تعداد ۴۷۸ هزار و ۴۹۷ نفر مسافر با انجام ۴۳ هزار و ۶۴۴ سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی استان جابجا شدند که سفرهای انجام شده نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ از افزایش ۶/۵درصدی برخوردار بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان‌جنوبی از تکریم ارباب رجوع، رفتار توأم با احترام و ادب و خدمات مطلوب در حین سفر برای مسافران و استفاده از محل‌های مناسب و مطمئن برای توقف مسافران در طول مسیر را از اولویت های مهم و یک ضرورت اساسی برای شرکتها، مؤسسه و شعب حمل ونقل مسافر استان دانست و افزود: هم اکنون بالغ بر۶۱۰ دستگاه انواع وسیله نقلیه عمومی برون شهری اعم از ناوگان اتوبوسی ویژه، vip، ناوگان سواری کرایه و مینی بوسی در بخش حمل و نقل مسافر فعالیت دارند و ارائه خدمات به مسافران تابستانی در مقاصد مختلف درون و برون استانی را عهده دار هستند.

گرجی در ادامه بیان کرد: استانهای تهران، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و کرمان بیشترین مقاصد سفر مسافران از مبدأ استان بوده است.

وی یادآور شد: برای سهولت دسترسی مسافران به خدمات این بخش علاوه بر تأمین بلیت از طریق دفاتر فروش بلیت سطح شهر و وب سایت های فروش اینترنتی بلیت شرکت ها ، امکان تهیه بلیت از طریق دفاتر پیشخوان دولت در سطح شهرهای استان نیز فراهم شده است تا مسافرین بتوانند نسبت به خرید بلیت رفت و برگشت سفر اقدام كنند، وي ادامه داد با نصب دو دستگاه وب کیوسک در پایانه مسافری مرکز استان و امکان تأمین بلیت برای مسافرینی که حضوری به پایانه مراجعه می نمایند تلاش خواهیم کرد تا امکان تهیه بلیت بصورت اینترنتی را افزایش داده و ارائه خدمات بصورت حضوری در پایانه مسافری را متوقف و صرفاً مسافرین جهت سوار شدن به پایانه مسافری مراجعه نمایند.

 معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تصریح کرد: کنترل و نظارت بر وضعیت پایانه های مسافری ، مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی ، مراکز مکانیزه معاینه فنی با هماهنگی دستگاههای مرتبط به طور مستمر تا پایان اجرای طرح تابستانی در دستور کار تیم های نظارتی این اداره کل قرار دارد و تلاش خواهد شد تا با افزایش نظارتها در آخرین روزهای تعطیلات تابستانی شاهد ارتقاء سطح خدمات ارائه شده به مسافرین از جمله رعایت مسائل ایمنی ، بهداشتی ، کاهش توقف ها در طول مسیر ، شاهد رشد بیشتر سفرهای بین شهری و افزایش جابجایی مسافر با ناوگان عمومی مسافری جاده ای باشیم.

 در پایان گرجی خاطر نشان کرد: سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ نیز آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و نظرات مسافران درخصوص نحوه ارائه خدمات سفرهای تابستانی در استان خراسان جنوبی است.