شناسهٔ خبر: 72789 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم:

۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی ضلع شرقی حرم حضرت معصومه(س) نیاز است

آسفالت خیابان حسن صبوری گفت: برای بهسازی و احداث ضلع شرقی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) ۵۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی نیاز است که باید از محل اعتبارات طرح های ملی تامین شود

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه در سالن جلسات استانداری قم افزود: امسال از محل اعتبارات طرح های با نام ملی، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای بهسازی و توسعه طرح توسعه ضلع شرقی حرم مطهر حضرت معصومه(س) اختصاص یافته است.

وی با اشاره به گزارش عملکرد پروژه های ملی اداره کل راه و شهرسازی قم در سال ۹۷ بیان کرد: در مبحث پروژه های ملی متمرکز ۵ طرح در رابطه با اصلاح نقاط حادثه خیز، توسعه و تکمیل راه های روستایی، مطالعات شناسایی و امکان سنجی پروژه ها ، مطالعات ساماندهی سکونت گاه های غیررسمی و کمک به بهسازی و نوسازی انجام شده است.

اختصاص۱۳ میلیارد تومان به۵ پروژه ملی  

وی ادامه داد: برای اجرای این ۵ پروژه ملی متمرکز ۱۳ میلیارد تومان اعتبار به استان قم اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به عملکرد طرح های ملی با نام سال ۹۷ بیان کرد: بهسازی محور قم-نیزار، بهسازی محور قم-تهران، بهسازی و اتصال راه اصلی قم-ساوه و قم به سلفچگان و محور قم به جاده گرمسار و احداث کمربندی قم از جمله مهمترین طرح های استان بوده است.

صبوری تاکید کرد: برای احداث کمربندی قم جلسات مقدماتی با سرمایه گذار انجام و بعد از اخذ مجوز از دولت عملیات عمرانی این کمربندی به صورت رسمی آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به جدول عملکرد استانی سال ۹۷  گفت: تکمیل راه دسترسی مسیر پردیسان- کهک با اعتبار یک میلیارد تومان و احداث تقاطع غیرهمسطح در میدان ۷۲ تن از جمله مهمترین اقدام های انجام شده در این بخش است.

وی با بیان اعتبارات سازمان ملی و مسکن سال گذشته گفت: تکمیل بلوار امام علی(ع) با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان از مهمترین طرح های استان در این بخش بوده است.

توزيع ۱۲۰ تن قیر و آسفالت در محلات هدف بازآفرینی شهری

صبوری خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۲۰ تن قیر و آسفالت برای توزیع در محلات هدف بازآفرینی شهری در سطح معابر شهر قم توزیع شد.

وی ادامه داد: همچنین سال ۹۷، یک هزار و ۳۲۵ تن قیر برای راه های اصلی و بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ تن نیز برای راه های روستایی استفاده شد.

وی با اشاره به بند الف تبصره ۱۸ بیان کرد: سال ۹۷ بیش از ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از این محل برای بهسازی و احداث مراکز خدماتی در محدوده بافت فرسوده شهر قم هزینه شد.

مدیرکل راه و شهرسازی قم در مبحث اعتبارات طرح های تملک دارایی های سرمایه ای سال ۹۸ گفت: در ردیف استانی ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به اداره کل راه و شهرسازی اختصاص یافته است.

بهسازی محور ساوه- تفرش در امسال

وی بیان کرد: رفع نقاط حادثه خیز، توسعه و تکمیل راه های روستایی، بهسازی محور ساوه- تفرش، ارتقای راه اصلی کهک به لنگرود و احداث مسیر جمکران به کهک از جمله طرح های فعال امسال است.

تهيه ۸ عدد دستگاه شتاب نگار

صبوری گفت: از سال ۹۶، ۸ عدد دستگاه شتاب نگار تهیه و خریداری شده و آمادگی نصب این شتاب نگارها برای استان نیز فراهم شده است.

وی با اشاره به اعتبارات طرح های ملی با نام سال ۹۸ تصریح کرد: همچنین بهسازی محور-تهران با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان و بهسازی محور قم-نیزار با اعتباری ۲ میلیارد تومانی پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: احداث جاده قم-کهک با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان، احداث کمربندی قم در قالب سرمایه گذاری با رقم اعتباری پیش بینی شده ۴۳۰ میلیون تومان اختصاص یافته است.

صبوری عنوان کرد: از محل بند ه تبصره یک، برای بهسازی روکش آسفالت محلات هدف بازآفرینی پیش بینی های مطلوبی صورت گرفته است، پیش بینی می شود امسال ۹۲۰ تن در مجموعه در سطح استان توزیع شود.

وی با اشاره به جز ۲ بند ب تبصره ۸ اظهار داشت: برای احداث و تکمیل فاضلاب شهرک پردیسان پیشنهاد اختصاص اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی از اعتبارات ملی به وزارت راه و شهرسازی ارائه شده است.