شناسهٔ خبر: 72867 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر تجاری سازی و امور تشکل های وزارت راه و شهرسازی:

میزان ارز همراه ناوگان حمل‌‌ونقل بین‌المللی اصلاح می‌شود

امین ترفع مدیرکل دفتر تجاری‌سازی و امور تشکل‌های وزارت راه و شهرسازی از اصلاح میزان ارز همراه ناوگان حمل‌ونقل بین‌المللی با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد و گفت: مقرر شد در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که هم اکنون برای بررسی و تصویب در مجلس شورای اسلامی است، تجدید نظر شود.

امین ترفع در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به برگزاری نشست مشترک با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نتایج حاصل از برگزاری این نشست که ظهر امروز ۳۱ شهریورماه با حضور مدیران ستاد و نمایندگان تشکل‌های حمل‌ونقلی برگزار شد، اظهار داشت: در جلسه امروز مواردی چون ارز همراه مورد نیاز رانندگان، بازرسی‌های متعدد و سوخت همراه رانندگان مرور و راهکارها اتخاذ شد.

مدیرکل دفتر تجاری سازی و امور تشکل‌های وزارت راه و شهرسازی در ادامه بیان داشت: در این جلسه مقرر شد در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که هم اکنون به‌منظور تصویب در مجلس شورای اسلامی قرار دارد به منظور جبران خسارت معیشتی وارده به مالک خودرو تبرئه شده در مدت توقیف خودرو، تجدید نظر شود.

 ترفع گفت: مقرر شد دستور‌العمل مشترکی میان معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مورد خودروهای تبرئه شده و چگونگی جبران خسارت‌های وارده در مدت توقیف تهیه شود.

وی افزود: همچنین مقرر شد  جلسه مشترکی میان معاونت حمل‌‌ونقل وزارت راه و شهرسازی، ستاد مبارزه با قاچاق کالاو  ارز و نیروی انتظامی در راستای دست‌یابی به تفاهم‌ فی‌مابین در خصوص شیوه بازرسی برگزار شود.

مدیرکل دفتر تجاری سازی و امور تشکل‌های وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه «در ادامه این جلسه مقرر شد شرکت‌ها و رانندگان کامیون خوشنام و با سابقه شناسایی و مشمول تسهیلات شوند.» خاطرنشان کرد: این اشخاص حقیقی و حقوقی پس از احراز سابقه سفید، نه تنها در فرایند چک و کنترل قرار نمی‌گیرند، بلکه در مسیر حود حرکت می‌کنند.

ترفع با اشاره به بحث و بررسی میزان سوخت همراه راننده در جلسه امروز» بیان داشت: با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، میزان سوخت همراه کامیون‌های حمل‌ونقل بین‌المللی به بارنامه بین‌المللی آن‌ها (CMR) متصل شده تا به میزان لازم سوخت همراه خود داشته باشند.

وی در پایان و با اشاره به بررسی میزان ارز همراه رانندگان نیز یادآور شد: مقرر شد در این زمینه نیز جلسات به هم پیوسته‌ای با ستاد مبارزه با قاچاق کالاو ارز برگزار و از طرفی فهرست میزان ارز مورد نیاز به مقصد کشورهای مختلف از سوی انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌اللمللی ارائه شود تا پس از ارزیابی و جمع‌بندی، ارز مورد نیاز رانندگان ناوگان بین‌المللی به میزان مناسب تخصیص یابد.