شناسهٔ خبر: 72873 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در نشست شورای عالی سازمان بنادر مطرح شد:

سازمان بنادر در مدیریت ترافیک کالاهای اساسی موفق عمل کرد / طرح های توسعه ای و تجهیز بنادر به رغم محدودیت‌های ناشی از تحریم ادامه می یابد

جلسه مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به چالش های ناشی از اعمال تحریم های هدفمند به صنعت حمل و نقل دریایی کشور طی یک سال گذشته، گفت: به رغم محدویت های ایجاد شده ، حمل و نقل دریایی توانست با استفاده از ظرفیت های قابل توجه در بخش زیرساخت، تجهیزات و ناوگان کشتیرانی تحت مالکیت، پاسخگوی نیاز های کشور باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد در نشست شورای عالی سازمان بنادر با حضور شهرام آدم نژاد؛ معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: با وجود خروج یکباره خطوط کشتیرانی لاینر ، قطع همکاری موسسات رده بندی بین المللی و بیمه، آمار حجمی تخلیه و بارگیری کلیه بنادر در حال حاضر رو به رشد است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تامین مایحتاج و کالاهای اساسی مردم از طریق بنادر خاطر نشان کرد : با وجود محدویت های ناشی از سنگ اندازی های استکبار در چرخه حمل و نقل دریایی، سازمان بنادر و دریانوردی موفق شد در مدیریت ترافیک کالاهای اساسی کشور در بنادر، خصوصا بندر امام خمینی ( ره ) رکورد قابل توجهی به جا بگذارد.

راستاد با بیان اینکه در دوره تحریم، طرح های توسعه ای بنادر با قوت پی گیری شد، افزود: تکمیل مرحله اول فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی، بهره برداری از ۱۲ دستگاه گنتری کرین و ۳ دستگاه ترانس تینر در فاز دوم بندر شهید رجایی ، بهره بردا ی از ۸ دستگاه مکنده غلات در بندر چابهار و روند تکمیل تجهیزات این بندر از جمله دستاوردهای سازمان بنادر در دوره تحریم قلمداد می شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین با اشاره به ارزیابی عملکرد کلی این سازمان در میان دستگاه اجرایی کشور، گفت: سازمان بنادر در ارزیابی اخیر دستگاه اجرایی کشور، رتبه اول در میان سازمان های تابعه وزارت راه و رتبه دهم از بین تمام دستگاه های اجرایی کشور را به دست آورد.

عملکرد موفق سازمان بنادر و دریانوردی در تامین مایحتاج اساسی کشور 

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، شهرام آدم نژاد؛ معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در این نشست با برجسته خواندن عملکرد سازمان بنادر در واردات کالاهای اساسی به کشور، تاکید کرد: به واسطه تلاش ها و عملکرد موفق سازمان بنادر، در حوزه واردات مایحتاج عمومی و اساسی مردم در دوره تحریم، هیچ مشکل خاصی در کشور ایجاد نشد.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: تحریم اساسا دو نقطه مهم و راهبردی را در کشور هدف قرار داده است، اینکه نتوانیم پول و سند مالی را جا به جا کنیم و دیگری نتوانیم هیچ کالایی را به کشور منتقل کنیم.

به گفته آدم نژاد، کل تجارت دنیا سال گذشته، ۷۲ هزار میلیارد دلار بوده که از این میزان حدود ۲۰ هزار میلیارد دلار مربوط به تجارت و حمل و نقل بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: بیش از ۷۰ درصد کل جابه جایی تجارت دنیا از طریق دریا انجام می شود.