شناسهٔ خبر: 72888 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد:

آزادی قریب الوقوع نفتکش انگلیسی توقیف شده/ پرونده حقوقی نفتکش باز است

کشتی انگلیسی مدیرکل بنادر و دریانوردی ضمن تشریح آخرین وضعیت پرونده حقوقی شناور استینا ایمپرو، از آزادی قریب الوقوع نفتکش انگلیسی توقیف شده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در پی صدور حکم رفع توقیف نفتکش انگلیسی "استینا ایمپرو" STENA IMPERO، به زودی این  شناور پس از گذشت ۶۵ روز، دریاروی خود را از لنگرگاه بندرعباس به سمت آب های بین المللی آغاز می کند.  

"اله مراد عفیفی پور" مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار داشت: اگر چه مراحل قانونی و حقوقی خروج این نفتکش از آبهای ایران درحال انجام است اما پرونده حقوقی رسیدگی به تخلفات آن در مراجع قضایی ایران، همچنان باز است.

وی تصریح کرد: روند دادرسی نهایی به موارد نقض قوانین دریانوردی، در مسیرهای قانونی پیگیری و نتایج قضایی آن اعلام خواهد شد.

گفتنی است؛ عصر جمعه ۲۸ تیرماه نفتکش انگلیسی استینا ایمپرو هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

به گزارش سازمان و بنادر، نفتکش مذکور پس از توقیف به ساحل هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی‌های لازم، تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد.