شناسهٔ خبر: 72907 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیر کل اخبار داخلی خبرگزاری صدا و سیما:

همکاری سازمان راهداری و صدا‌وسیما زمینه امنیت زوار اربعین را فراهم می‌کند

اربعین مدیر کل اخبار داخلی خبرگزاری صدا و سیما نسبت به فراهم شدن زمینه امنیت زوار و جابجایی عزتمندانه بویژه در سفرهای بازگشت با توافق‌های صورت گرفته و تعامل فی‌مابین سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و سازمان صدا و سیما ابراز امیدواری کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده ای مهران قربانی معاون حمل و نقل این سازمان در نشست مشترک جمعی از مسئولان سازمان و خبرگزاری صدا و سیما، جایگاه رسانه ملی را در اطلاع رسانی های مربوط به آئین باشکوه پیاده روی اربعین ارزشمند توصیف کرد و اجرای این توافق مشترک را فرصت مغتنمی در زمینه اطلاع رسانی به زائران عنوان کرد.

 وی افزود: برای مدیریت حمل‌و‌نقل جاده‌ای زائران اربعین ،با توجه به تجارب سال های گذشته، بهره گیری از توان تخصصی سازمان و بنیه علمی جامعه دانشگاهی و آسیب شناسی سال های گذشته طرح مدیریت حمل و نقل اربعین تدوین شد و به تصویب ستاد اربعین رسید.

معاون حمل و نقل سازمان با اشاره به این که حمل‌و‌نقل مقوله ای اجتماعی است و نیازبه همراهی اجتماعی دارد، ابراز امیدواری کردبا همراهی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و رسانه ملی، زمینه تبیین مناسب طرح جابجایی اربعین در سال جاری و اجرای موفق این طرح فراهم شود و با این همدلی و همراهی نتیجه مناسب تری که یقینا سفرهای راحت تر و ایمن تر زائران باشد،فراهم شود.

 براساس این گزارش مصطفی قمری وفا مدیر کل اخبار داخلی خبرگزاری صدا و سیما در این نشست مشترک با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در هدایت افکار عمومی خاطرنشان کرد: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته در خصوص افزایش تعداد زائران اربعین در سال جاری که بخش قابل توجهی از آنها از حمل و نقل جاده ای استفاده می کنند، بهره گیری از ظرفیت و توانمندی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در زمینه اطلاع رسانی به زائران در کاهش مشکلات بویژه در سفرهای بازگشت اثربخش خواهد بود‌.

وی افزود: در اربعین امسال در چهار پایانه مرزی کشور تمهیدات لازم برای ارتباط زنده تلویزیونی فراهم شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با توافق‌های صورت گرفته و تعامل فیمابین، زمینه امنیت زوار و جابجایی عزتمندانه بویژه در سفرهای بازگشت فراهم شود.