شناسهٔ خبر: 72945 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

رئیس امور استان‌ها و مناطق سازمان برنامه و بودجه کشور:

هواشناسی یک سازمان مرجع است

نعمتی رئیس امور استان‌ها و مناطق سازمان برنامه و بودجه کشور علیرضا نعمتی در گردهمایی مدیران‌کل، ذیحسابان و روسای اداره توسعه مدیریت و منابع هواشناسی استان‌ها؛ هواشناسی را یک سازمان "مرجع" قلمداد نمود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا نعمتی، رئیس امور استان‌ها و مناطق سازمان برنامه و بودجه کشور در گردهمایی مدیران‌کل، ذیحسابان و روسای اداره توسعه مدیریت و منابع هواشناسی استان‌ها در ستاد سازمان هواشناسی در حضور دکتر سحر تاج بخش معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی و معاونین و مدیران ستادی گفت: اعتقاد دارم هواشناسی یک سازمان مرجع است و می تواند نقش سازنده‌ای در توسعه‌ کشور داشته باشد. 

نعمتی در این نشست به تشریح شاخص‌های توسعه و شاخص‌هایی که می‌تواند زیرساخت‌های سازمان هواشناسی کشور را تقویت کند، پرداخت و ابراز امیدواری کرد در پایان این نشست به ادبیات مشترک رسیده و به راهکاری جهت ارتقاء خدمات سازمان هواشناسی کشور دست یابیم.

وی با اشاره به وجود هزار و ۸۱۲ دیدبان و ارائه خدمات ۲۴ آنان بیان کرد: کار هواشناسی با سایر دستگاه‌ها متفاوت است.

در صدد برنامه‌ریزی خوب برای بودجه ۱۳۹۹ باشید

رئیس امور استان‌ها و مناطق سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به قوانینی چون قانون استفاده متوازن از امکانات کشور، قانون سه درصد نفت و استفاده از ظرفیت‌های آن در ارتقاء اعتبارات هزینه‌ای و اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، ابراز امیدواری کرد با در نظر گرفتن این نکات، پایه‌ریزی خوبی برای بودجه سال ۱۳۹۹ هواشناسی انجام شود.

هواشناسی در توسعه استان‌ها نقش‌آفرین باشد

این مسئول به مدیران‌کل هواشناسی استان‌ها توصیه کرد: در شورای برنامه‌ریزی استان و کارگروه‌های مرتبط  حضور فعال داشته و یار خوبی برای شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها باشند تا نقش هواشناسی در بحث توسعه پررنگ‌تر شود.

هواشناسی در پروژه‌های پژوهشی و فناوری استان‌ها فعال‌تر شود

نعمتی همچنین خواستار مشارکت هواشناسی در پروژه‌های پژوهشی و فناوری استان‌ها با استفاده از ظرفیت موجود در اعتبار یک درصد منابع بودجه هزینه‌ای استان شد و نسبت به همکاری سازمان برنامه و بودجه در این خصوص ابراز امیدواری نمود.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی، رئیس امور استان‌ها و مناطق سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه خدمات سازمان هواشناسی روز‌بروز کاربردی‌تر و ملموس‌تر می‌شود، خواستار نقش آفرینی سازمان هواشناسی کشور مطابق با ماموریت های خود در بحث‌های پژوهشی و توسعه متوازن و ... شد.

نعمتی و هیات همراه به منظور آشنایی بیشتر با تجهیزات و ادوات هواشناسی و نحوه کار این تجهیزات از مرکز مخابرات، مرکز پیش بینی، اداره فنی و IT بازدید نمودند.