شناسهٔ خبر: 72953 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

امروز دشمن در تمامی شاخه‌های اقتصادی، مالی و دیپلماتیک به شکل تروریسی ورود کرده است / دستاوردهای دوران دفاع مقدس وزارت راه و شهرسازی در معرض دید نسل امروز

محمد اسلامی اسلامی با بیان اینکه «مستندسازی این دستاورد با زنده نگاه داشتن، بازآفرینی دوران دفاع مقدس و ارائه آن به نسل امروز هدف اصلی برگزاری این نمایشگاه است» تصریح کرد: دشمن در تمامی شاخه‌های اقتصادی، مالی و دیپلماتیک به شکل تروریسی ورود کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در حاشیه افتتاح نمایشگاه تبیین دستاوردهای وزارت راه و شهرسازی در دوران دفاع مقدس با تبریک و گرامیداشت سالگرد دوران هشت‌سال دفاع مقدس، اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس وزارت راه و شهرسازی، ارزشگذاری برای دستاورد بزرگی است که به فرموده مقام معظم رهبری از ذخایر پر افتخار  ملی ما است و می‌توانیم بازخوانی و پردازش دستاورد‌های دفاع مقدس را هم در مدیریت و فرماندهی و هم در نحوه اقدام و عملکرد به نسل حاضر انتقال دهیم.

وی افزود: مستندسازی دستاوردهای دفاع مقدس با زنده نگاه داشتن، بازآفرینی این دوران و ارائه آن به نسل امروز هدف اصلی برگزاری این نمایشگاه است. به ویژه در شرایطی که جنگ امروز ما با دشمن قسم خورده، سخت‌تر از دوران جنگ تحمیلی ۸ ساله است. زیرا دشمن در تمامی شاخه‌های اقتصادی، مالی و دیپلماتیک به شکل تروریسی ورود کرده است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: مقابله با دشمن در این جنگ نیاز به هوشیاری، جان‌فشانی و اقدام به هنگام دارد که به حول قوه الهی کشور از آن برخوردار است و تا به امروز توانسته ایم توتئه‌های دشمن را خنثی کنیم و کشور را در مسیر رشد و توسعه همچنان پرسرعت حفظ کرده، ارتفا دهیم تا عزت ملی روز افزون گردد.

اسلامی با تاکید بر اینکه «نکته حائز اهمیت نقش مهندسی در جنگ است که یک نقش  بسیار پایه‌ای و اساسی است» گفت: نیرو‌های مسلح با استفاده از ظرفیت مهندسی دستگاه‌های پشتیبان آن زمان مانند؛ وزارتخانه‌های راه‌ و ترابری و مسکن و شهرسازی همواره بسیجی‌وار و جهادی در جبهه حضور داشتند و در طول دفاع مقدس هر کدام تحت عنوان اداره کل راه کربلا و اداره کل راه قدس فعالیت می‌کردند،

وی خاطرنشان کرد: می‌توان نتیجه گرفت که دستگاه‌های دولتی نیز می‌توانند انقلابی و جهادی باشند و وزارت راه و شهرسازی از این ویژگی برخوردار است. به طوری که در سراسر نقاط کشور می‌توان آثار آن را مشاهده کرد که تعداد زیادی از پروژه‌های راه‌ و شهرسازی فعال هستند.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: دست‌اندرکاران وزارت راه و شهرسازی به عشق شهدا و رهبری در پروژه‌ها فعالیت می‌کنند و ما یاد و خاطره شهدای وزارت راه و شهرسازی را گرامی ‌می‌داریم.

برچسب‌ها: