شناسهٔ خبر: 72976 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

«طرح ابرار» در سیستان و بلوچستان توسط چهار اکیپ متمرکز راهسازی و راهداری در حال اجرا است

راه روستايي سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از اجرای "طرح ابرار" (اقدام برای راه‌های اولویت دار روستایی) در این استان در قالب چهار اکیپ راهسازی و راهداری تفتان خاش، توحید زاهدان، رسالت سراوان و وحدت سیستان خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان، ایوب کرد گفت: طرح ملی اقدام برای راه‌های روستایی یا «ابرار» با هدف ساخت و تکمیل طرح‌های نیمه تمام راه روستایی در کشور در حال اجراست که در گام نخست، ۲۰۰۰ کیلومتر  از این راه ها با اولویت قراردادن مسیر دسترسی روستاهای بالای ۵۰ خانوار و بدون راه مناسب، تا پایان سال‌جاری هدف‌گذاری شده است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان افزود: در همین راستا ۱۶ پروژه راه روستایی به طول جمعاً ۱۴۵ کیلومتر با هدف بهره مندی بیش از ۲۰ هزار نفر از روستائیان استان اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: در مرحله نخست این طرح و بر اساس برنامه ریزی انجام شده، راه روستایی سنگان- کوکناک- درودی به طول ۶ کیلومتر و راه روستایی بیداستر به طول ۷ کیلومتر به اکیپ راهسازی و راهداری تفتان خاش و راه روستایی جش – سرده به طول ۳ کیلومتر به اکیپ راهسازی و راهداری توحید زاهدان ابلاغ شده است.

کرد تصریح کرد: همچنین تکمیل راه روستایی گروکان به آسفالت سیرکان به طول ۱۱ کیلومتر، آنتنی سرجنگان به طول ۳ کیلومتر، آنتنی ایرانشهر- مدحوک به طول ۲ کیلومتر و جاده سرباز- زرد- ترادگ به طول ۷ کیلومتر به اکیپ راهسازی و راهداری رسالت سراوان و راه روستایی عباس صفرزایی به طول ۲ کیلومتر و راه روستایی سیدخان (دهنوسیدخان) به طول یک کیلومتر به اکیپ راهسازی و راهداری وحدت سیستان واگذار شده است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان با تاکید بر اهمیت خدمات رسانی به روستائیان اظهار داشت: ابتکار این اداره کل در زمینه تمرکز ارائه خدمات راهداری و راهسازی در قالب اکیپ های چهار گانه در راستای التزام عملی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی و استفاده بهینه از تمامی امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی است.