شناسهٔ خبر: 72983 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تابلوهای غیرمجاز در جاده‌های خراسان شمالی جمع‌آوری می‌شود

رفع تجاوز حریم راها معاون توسعه مديريت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: طرح شناسایی و جمع‌آوری تابلوهای غیرمجاز در حریم جاده های استان اجرایی می شود و بر این اساس از دارندگان تابلوهای غیرمجاز در جاده ها انتظار می رود برای دریافت مجوز اقدام کنند.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومي اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان شمالی، هادی رباطی اظهار کرد: صاحبان تابلو های غیر مجاز در جاده های استان برای تعیین تکلیف تابلوهای نصب شده به این اداره کل مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: با اجرا ي طرح شناسائی تابلوهای غیر مجاز تا پایان مهرماه امسال، نسبت به جمع آوری تابلو های غیر مجاز اقدام می شود.

رباطی گفت: مالکان تابلو های غیر مجاز برای تعیین تکلیف تابلوهای نصب شده به اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان يا ادارات شهرستانها  مراجعه کرده و پس از طی مراحل اداری مجوز نصب تابلو ها را دریافت کنند.

معاون توسعه مديريت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی افزود: نصب هر گونه بنر در حاشیه محور های استان ممنوع بوده و با متخلفان برخورد قانوني می شود.

وی اظهار کرد: اشخاص به علت آشنا نبودن با قوانین و مقررات نصب تابلوهای تبلیغاتی و اختصاصی در حاشیه  راه ها، به صورت خود سرانه اقدام به نصب تابلوها به صورت غیر مجاز کرده اند که این امر سبب ایجاد اختلال در ایمنی و ترافیک و بروز مشکلاتی در تردد جاده ای و وقوع سوانح رانندگی می شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون ایمنی راه ها و راه آهن مصوب سال ۷۹، نصب هر گونه تابلوی تبلیغاتی و اختصاصی در حریم راه های قانونی کشور صرفا با مجوز از سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای و در استان ها توسط ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای میسر است و در صورت عدم رعایت این ضوابط با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

رباطی تصریح کرد: نصب هرگونه علائم اعم از تابلو، پوستر، ديوار نوشته، مجسمه و غيره به منظور بهره برداري از فضاي تحت مسئوليت وزارت راه و شهرسازي، چه در حريم مصوب راهها و چه در خارج از آن در صورتي كه براي بهره برداران از جاده ها قابل رويت باشد بدون اخذ مجوز سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي ممنوع است.