شناسهٔ خبر: 72993 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی

قرارداد ۵۰ هزار میلیاردی احداث بزرگ‌ترین ترمینال مکانیزه مواد معدنی در بندر شهید رجایی امضا شد

مراسم قرارداد ۵۰ هزار میلیارد ریالی احداث وسیع‌ترین ترمینال مکانیزه مواد معدنی در بندر شهید رجایی با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در سازمان بنادر به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه  شهرسازی، قرارداد احداث بزرگ ترین ترمینال مکانیزه مواد معدنی در بندر شهید رجایی به ارزش ۵۰ هزار میلیارد ریال که وسیع‌ترین ترمینال مکانیزه معدنی با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به امضا رسید. 

این قرارداد که سرمایه‌گذاری آن به صورت BOT (ساخت، بهره‌برداری و انتقال) است به ارزش ۵۰۰۰ میلیارد تومان است که در غرب بندر شهید رجایی به مساحت ۱۸۰ هکتار ساخته می‌شود.

طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته این پروژه در ۳ فاز که دوره ساخت هر فاز ۳ سال است، ساخته می‌شود که میزان تناژ تخلیه و بارگیری در حداکثر ظرفیت در آن ۵۰ میلیون تن به صورت سالیانه است.

مزایای در نظر گرفته شده در اجرای این پروژه ایجاد یک ترمینال مکانیزه مواد معدنی با تمرکز بر حمل و نقل ریلی مواد معدنی از مبادی مربوطه تا بندر شهید رجایی و بالعکس، ارتقای ظرفیت عملیاتی صادرات مواد معدنی کشور از طریق احداث اسکله و سرمایه گذاری جهت خرید تجهیزات تخصصی، ایجاد اشتغال پایدار نیروی انسانی برای ۵۰۴ نفر به صورت مستقیم، کاهش حوادث در بندر به دلیل تمرکز فعالیت بر حمل و نقل ریلی، افزایش حمل و نقل کالا به صورت ریل پایه، امکان پهلودهی شناورهای غول پیکر مواد معدنی، کاهش آلایندگی و آلودگی هوا به دلیل انجام عملیات تخلیه و بارگیری به روش کاملا مکانیزه اعلام شده است.