شناسهٔ خبر: 73000 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

هشدار سازمان هواشناسی؛

رگبار، رعد و برق و باد شدید موقتی در جنوب شرق کشور

هشدار هواشناسی سازمان هواشناسی کشور در اطلاعیه‌ای نسبت به رشد ابرهای همرفتی، رگبار و رعد و برق و باد شدید موقتی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در مناطق جنوب شرق کشور، به‌خصوص استان سیستان و بلوچستان از روز سه‌شنبه ۲ مهر تا جمعه ۵ مهر هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی کشور در اطلاعیه روز سه‌شنبه ۲ مهرماه در توصیف سامانه‌های بارشی مورد انتظار آورده است رشد ابرهای همرفتی، رگبار و رعد و برق و باد شدید موقتی انتظار می‌رود.

زمان شروع این اتفاق از بعدازظهر سه‌شنبه ۲ مهر است و نوع مخاطره‌ای که سازمان هواشناسی نسبت به آن هشداز داده است رشد ابرهای همرفتی، رگبار و رعد و برق و باد شدید موقتی در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب خواهد بود.

بر اساس گزارش سازمان هواشناسی منطقه اثر این سامانه در روز سه‌شنبه مورخ ۲ مهرمته جنوب سیستان و بلوچستان، ‌ در روز چهارشنبه ۳ مهرماه جنوب سیستان و بلوچستان و شرق و ارتفاعات هرمزگان، در روزهای پنج‌شنبه ۴ مهرماه و جمعه ۵ مهرماه جنوب سیستان و بلوچستان، شرق و ارتفاعات هرمزگان، جنوب کرمان و شرق خواهد بود.

در گزارش سازمان هواشناسی اثر مخاطره برخورد صاعقه در مناطق مرتفع، آبگرفتگی معابر و سیلاب ناگهانی در مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی عنوان شده است.   

سازمان هواشناسی در توصیه‌ای از هموطنان عزیر خواسته است در زمان فعالیت این سامانه از تردد و توقف در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و رفتن به ارتفاعات خودداری کنند.