شناسهٔ خبر: 73009 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

گشت‌زنی ۴۴ تیم مشترک راهداری و پلیس در جاده‌های لرستان/ ضرورت به‌روزرسانی پایانه برون‌استانی خرم آباد تا ایام اربعین

گشت راهداری پنجمین جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل و کاهش سوانح رانندگی استان لرستان به‌طور ویژه و با دستور کار تشریح شیوه‌نامه و افزایش ایمنی زائرین اربعین حسینی تشکیل شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان، گودرز امیری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان در این جلسه گفت: ایمنی زائران اربعین حسینی از اولویت های اصلی است بنابراین ضرورت دارد دستگاه های عضو کمیسیون هماهنگی لازم را داشته باشند.

امیری خواستار رفع نقاط کور مخابراتی توسط شرکت ارتباطات سیار و زیرساخت مخابرات شد.

عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان از گشت‌زنی ۴۴ تیم مشترک راهداری و پلیس در محورهای استان خبر داد و گفت: طرح اربعین حسینی از ۱۷ مهر امسال آغاز و تا سوم آبان ادامه دارد که استان لرستان به‌عنوان معین مرز مهران در کنار استان‌های یزد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و مرکزی وظیفه جابجایی زائران از مرز مهران به اندیمشک و مراکز این استانها را به عهده دارد.

شرفی با تاکید بر ضرورت به روزرسانی و استانداردسازی ترمینال برون استانی خرم آباد تا آغاز طرح اربعین حسینی اظهار کرد: از مجموع ۵۲۹ اتوبوس متمرکز در محور اندیمشک به مرز مهران، ۱۳۹ دستگاه متعلق به ناوگان لرستان است و همچنین تعداد ۴۵دستگاه از ناوگان استان لرستان نیز در شهرستان اندیمشک مستقر خواهد شد.

سرهنگ دالوند رئیس پلیس راه استان هم از کاهش ۲۰درصدی تلفات ناشی از تصادفات در شهریور ماه نسبت به پنج ماهه امسال خبر داد و خواستار اطلاع‌رسانی وضعیت انسداد محورهای منتهی به مرز مهران و به روزرسانی علائم و ایمن‌سازی این محورها گردید.

میثم قدمی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان نیز با اشاره به شیوه‌نامه اربعین حسینی و اصلاحات آن گفت: با توجه به افزایش حجم ترافیک در ایام اربعین حسینی امسال، به‌ویژه در روزهای پیک سفر جهت خدمت‌رسانی هرچه بهتر به زائرین اباعبدالله الحسین(ع) از هفدهم مهرماه تا سوم آبان ماه نیازمند کمک و هماهنگی بیشتر سایر دستگاه‌ها هستیم.

در پایان گودرز امیری مجددا با قدردانی از اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان بر لزوم جدیت و تلاش همه جانبه استان در اجرای طرح اربعین امسال تاکید نمود.