شناسهٔ خبر: 73015 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای:

دو راه دسترسی مجزا در پایانه برکت آماده شد

مقبلی معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: با هدف روان‌سازی تردد، جلوگیری از ترافیک و سهولت تردد زائران و نیروهای امدادی دو راه دسترسی مجزا در پایانه برکت آماده شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای همایش زائران اربعین و پیشگیری از سوانح و حوادث ترافیکی که در استان ایلام برگزارشد، امکانات و اقدامات پیش‌بینی شده برای زوار کربلا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

خداداد مقبلی معاون برنامه‌ریزی این سازمان در این همایش با اشاره به امکانات و اقدامات انجام شده در پایانه برکت اظهار داشت: با هدف روان سازی تردد، جلوگیری از ترافیک و سهولت تردد زائران و نیروهای امدادی دو راه دسترسی مجزا در پایانه برکت آماده شده است.

وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در پایانه برکت برای رفاه حال زائران اربعین خاطرنشان کرد: آماده کردن سه پارکینگ با ظرفیت ۵۰۰ اتوبوس،احداث ۶۸۸ چشمه سرویس بهداشتی که۸۰ درصد آنها انجام شده و یا درحال اجرا می باشد،تکمیل بیش از ۵۰۰۰ سایبان برای گیت های ورودی و خروجی پایانه به منظور برقراری آرامش،راحتی و ایجاد امنیت برای زوار حسینی از جمله اقدامات انجام شده در پایانه برکت است.

 معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای با بیان این که شبکه راه‌ها نقش ارزنده ای در چرخه اقتصادی کشور دارد، افزود: بیش از ۹۰ درصد از جابجایی کالا و مسافر در کشور از طریق بخش حمل و نقل جاده ای انجام می شود.

 مقبلی با اشاره به شناسایی ۱۵۰۰ نقطه پرحادثه در راه‌های کشور افزود: از ۲۵۰ نقطه پرحادثه‌ای که مورد تاکید پلیس راه کشور بوده،۵۶ نقطه برطرف شده که از این تعداد ۲ نقطه مربوط به استان ایلام بوده است.

شایان ذکر است این همایش با همکاری پلیس راه انتظامی استان ایلام ،همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایلام ، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ، فوریت های پزشکی ‌، هلال احمر و سایر دستگاه های امدادی و خدماتی استان ایلام برگزار شد.