شناسهٔ خبر: 73046 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تجلیل از ۲۳ رزمنده اداره کل راه و شهرسازی استان همدان

تكريم در مراسمی به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور قنبری فرماندار شهرستان بهار ، مدیر کل راه و شهرسازی استان ، تنی چند از فرماندهان سپاه و کارکنان اداره کل از ۲۳ تن از رزمندگان سال‌های دفاع مقدس تجلیل به عمل آمد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، " حسن ربانی ارشد" در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس عنوان کرد: برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس باید با محوریت و اولویت حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج و گسترش سطح فرهنگ ولایت مداری، مقاومت، شهادت و ایثار در جامعه باشد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان در ادامه با بیان اینکه امنیت و اقتدار نظام امروز در سایه رشادت و خون پاک شهیدان است خاطرنشان ساخت : ملت رشید ایران در طول هشت سال جنگ تحمیلی به تمام قدرتهای شرق و غرب نشان داد که پرورش یافتگان مکتب حضرت سیدالشهدا هستند .

وی به رسالت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس نیز اشاره کرد و اعلام داشت : امروز انتقال ایثارگری ها و رشادتهای هشت سال دفاع مقدس به نسل جدید و پشتیبانی از مقام معظم رهبری از وظایف خطیر رزمندگان است.

در این مراسم فرماندار شهرستان بهار نیز ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس در رابطه با خاطرات خود از عملیات بیت المقدس مطالبی را ارائه نموده و گفت: عملیات بیت‌المقدس یکی از مهمترین عملیات‌های دفاع مقدس است که بعد از عملیات‌های ثامن الائمه، طریق القدس، فتح‌المبین برای آزادسازی مناطق جنوبی تحت تصرف دشمن انجام شد.

احسان قنبری در ادامه گفت: در این عملیات که مدت ۲۵ روز به طول انجامید، نیرو‌های مسلح ایران اسلامی متشکل از ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توانستند بیش از ۵ هزار کیلومتر از اراضی جنوب کشور را به ویژه خرمشهر را به آغوش وطن بازگردانند.

در این عملیات گسترده بیش از ۱۹ هزار نفر از نیرو‌های بعثی به اسارت سپاه اسلام درآمدند و ۱۶ هزار نفر از عراقی ها زحمی و کشته شدند.

در پایان مهدی صمدی از  رزمندگان دفاع مقدس به ارائه خاطراتی از دوران هشت سال جنگ تحمیلی پرداخت.