شناسهٔ خبر: 73050 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خدمات‌رسانی ۲۰۰ خودروی راهداری استان مرکزی به زائران اربعین

زندی‌فر مرکزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: در راستای برگزاری باشکوه راهپیمایی اربعین نزدیک به ۲۰۰ خودرو اعم از اتوبوس، مینی‌بوس و میدل‌باس به زائران خدمات‌رسانی خواهد شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، علی زندی‌فر در جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی با حضور دکتر رستمی مدیرکل دفتر بازرسی مدیریت عملکرد حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی به اقدامات انجام شده از سوی اداره کل راهداری استان مرکزی اشاره کرد و گفت: از ۱۷ مهرماه ۹۸ عملا فروش بلیط اتوبوس‌های برون‌شهری به زائران اربعین متوقف خواهد شد و مسلما در استان مرکزی هم فروش بلیط انجام نمی‌شود.

وی افزود: در این راستا ۵۵ دستگاه اتوبوس در محور مهران-اندیشمک(۲۵۰کیلومتر) به صورت شاتل سرویس‌دهی خواهد داشت، همچنین ۶۰ دستگاه اتوبوس جهت ارائه خدمت به زائران از اندیشمک به استان مرکزی در نظر گرفته شده است.

زندی‌فر اضافه کرد: در پایانه مرزی مهران و شهر اندیشمند ۲ تیم از نیروهای راهداری استان مرکزی جهت خدمات‌رسانی مستقر خواهد شد و به جهت پشتیبانی در استان ۵۰ دستگاه مینی‌بوس، ۲۰ دستگاه اتوبوس و ۱۰ دستگاه میدل‌باس در نظر گرفته شده است تا مشکلی در ترددهای حادث نشود.

وی در ادامه مشکلات موجود در راستای خدمات‌رسانی از سوی راهداری و حمل و نقل استان مرکزی را کمبود نیرو که ضرورت ساماندهی نیروها را به دنبال دارد، بالا بودن میانگین سنی ماشین‌آلات و عدم استقبال پیمانکاران از پروژه بیان کرد و گفت: در حال حاضر با وجود همه کاستی‌ها و کمبودها در استان، پروژه‌هایی همچون ساخت ۶ زیرگذر، ۴ واحد راهدارخانه، یک واحد ساختمان راهداری، یک باب پلیس‌راه و ... در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به اجرای طرح ابرار در استان، بیان کرد: استان مرکزی به لحاظ روشنایی جز سه استان برتر کشور و به لحاظ موقعیت استراتژیک جز ۴ استان اول کشور در بعد تردد وسایل نقلیه سنگین و هشت استان اول از نظر میزان حمل و نقل است.

زندی‌فر اضافه کرد: استان در ایام پیک و تعطیلات جز هشت استان پرتردد و پر ترافیک کشور قلمداد می‌شود، سالانه ۲.۵ میلیون مسافر از استان جابجا می شوند، همچنین در طول سال ۱۸ میلیون تن کالا و ۱۱۷ میلیون تردد انجام می‌گیرد.