شناسهٔ خبر: 73064 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری:

سازمان هواپیمایی کشوری در حرفه‌ای‌گری تمام مقررات ایکائو را رعایت می‌کند/ تأکید بر خودکفایی ایران در صنعت هوایی

علی عابدزاده علی عابدزاده ضمن تأکید بر خودکفایی ایران در صنعت هوایی طی دهه‌های اخیر گفت: صنعت هوایی کشور از روزی که ترامپ کلید دوباره تحریم را زد همچنان در حال حرکت است و امروزه سازمان هواپیمایی کشوری در شرایطی قرار دارد که در حوزه حرفه‌ای گری تمامی مقررات ایکائو را رعایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی علی عابدزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در مراسم هفتادمین سالگرد تأسیس دانشکده هواپیمایی کشوری ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و تبریک به دانشجویان جدید‌الورود به دانشکده هواپيمايی گفت: دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری حدود هفتاد سال است که تأسیس شده و شناسنامه حمل‌ونقل هوایی در حوزه آموزش به شمار می‌رود. امیدواریم که تعداد دانشجویان این دانشکده به مرور با تدابیر مهندس اسلامی افزایش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مدیریت دانشکده فوق ۳ سال است که به سازمان هواپیمایی کشوری واگذار شده خواستار تدابیر وزیر راه و شهرسازی برای افزایش تعداد دانشجویان دانشکده و گرفتن دانشجو به صورت مداوم و هرساله در این دانشکده شد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با تأکید بر اینکه در دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری دانشگاه و صنعت عجین شده است یادآور شد: تمام تلاش دولت در سال‌های اخیر این بوده که دانشگاه و صنعت را به هم پیوند بزند که درخصوص دانشکده صنعت هوایی این ویژگی وجود دارد.

عابدزاده تأکید کرد: در دوران پس از انقلاب دانشجویان همین دانشکده صنعت هوایی را حفظ کرده و زنده نگه داشته‌اند و تولیدات این دانشکده امروزه موجب خودکفایی نسبی در صنعت هوانوردی کشور شده است که امیدواریم دانشجویان جدید‌الورود نیز با تلاش و همت خود بر غنای دانشکده بیفزایند و موجب خودکفایی هرچه بیشتر کشور در صنعت هوایی شوند.

عابدزاده یکی از اهداف دانشکده را ایجاد رشته‌های جدید عنوان و تصریح کرد: در حوزه حرفه‌ایگری سازمان هواپیمایی کشوری تمام مقررات ایکائو را رعایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در صنعت هوایی ایستایی وجود ندارد توضیح داد: به رغم تمامی مشکلاتی که بر این صنعت در سالیان اخیر وارد آمده است امروز شاهد خودکفایی در صنعت هوایی کشور هستیم و از روزی که ترامپ کلید دوباره تحریم را زد صنعت هوایی ما همچنان پویا و فعال در حال حرکت است.

عابدزاده یادآور شد: امروز در شرایطی هستیم که سخت‌ترین قطعات هواپیما را می‌سازیم و شاهد هستیم که دانشکده‌های معتبر در این حوزه گسترش یافته است.

گفتنی است در مراسم فوق علاوه بر محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، مهدی عبوری معاون مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی، سیدقاسم بی‌نیاز مدیرکل مرکز روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی و دیگر مسوولان وزارتخانه و سازمان هواپیمایی کشوری حضور به هم رساندند.