شناسهٔ خبر: 73067 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون وزير راه و شهرسازي اظهار كرد

اهتمام ویژه برای اجرای طرح اقدام ملی در آذربایجان غربی

مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی با حضور معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی معاون وزیر راه و شهرسازی بر اجرای صحیح طرح اقدام ملی با محوریت تولید و عرضه مسکن در آذربایجان غربی تاکید کرد و گفت: وزارت راه و شهرسازی این طرح را با هدف پاسخگویی به بخشی از نیازهای اقشار ویژه ای از جامعه در نقاط مختلف کشور اجرا می کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی، شهرام آدم نژاد در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی، اصل بهبود وضعیت شاخص­های زندگی شهری را از مهمترین اولویت های وزارت راه وشهرسازی در حوزه مسکن عنوان کرد و ادامه داد: همه اقدامات این حوزه از جمله معماری، شهرسازی، ساختمان باید به بهبود زیستی شهرها و اینکه فضاهای شهری محیط های مناسبی برای زندگی باشند، اجرا می شود.

وی با بیان اینکه توسعه حمل و نقل عمومی، اصلاح بافت­های فرسوده، جلوگیری از گسترش حاشیه­‌نشینی و ساخت و سازهای غیرمجاز باید در راس کارهای اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان قرار گیرد، تصریح کرد: متاسفانه در حاشیه شهرهای بزرگ استان شاهد رشد سکونتگاه­‌های غیررسمی هستیم که باید به این زیستگاه­‌ها توجه جدی شود.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در اشاره به حوزه حمل و نقل استان گفت: آذربایجان غربی،  مستعد تجارت، کشاورزی و گردشگری است و برای بهره مندی از این استعدادهای منحصر به فرد زیرساخت­های حمل و نقل توسعه یابد.

آدم نژاد با تاکید براینکه شبکه شریانی استان مناسب است اما کافی نیست، ادامه داد: شبکه شریانی منطقه باید براساس نیاز ترددی اصلاح شود چراکه تاب ایمنی تردد داخلی در کنار تردد بین المللی در شبکه حمل و نقل استان، مسئله مهمی به شمار می رود.

این مقام مسئول بر حفظ و صیانت از حریم جاده های استان براي کاهش هزینه‌­های آزادسازی و تملک اراضی در ساخت و توسعه راه‌ها تاکید کرد و افزود: افزایش سهم صادارات استان زمینه‌ساز شکوفایی اقتصاد منطقه خواهد بود و باید از فرصت پایانه‌­های مرزی استان بهره برد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص حوزه های حمل و نقل هوایی استان اظهار کرد: تلاش می شود سهم پروازهای استان با وجود سه فرودگاه افزایش پیدا کند.

آدم نژاد از ارتقای کیفیت خدمات حمل و نقل ریلی و توسعه شبکه ریلی در آذربایجان غربی خبر داد و افزود: اتصال دهنده ایران به اروپا یکی دیگر از ویژگی های استان است که بایستی از این موقعیت جغرافیایی استغاده حداکثری شود.