شناسهٔ خبر: 73091 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مشاور ریاست و مدیر روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

معرفی ظرفیت‌های ایجاد شده در پایانه‌های مرزی استان خوزستان ضرروی است

فخاران منصور فخاران با اشاره به ضرورت معرفی ظرفیت‌های ایجاد شده در پایانه‌های مرزی استان خوزستان گفت: سال گذشته ۶۵ درصد زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کردند، اما با توجه به ظرفیت‌های ایجاد شده در پایانه مرزی شلمچه و چذابه، باید مردم را از امکانات موجود در این مرزها مطلع و به استفاده از این ظرفیت‌ها و انتخاب این دو مرز برای تردد ترغیب کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، منصور فخاران، مشاور ریاست و مدیر روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سفر به استان خوزستان با مدیرکل صدا و سیمای مرکز آبادان و مدیرکل صدا و سیمای خوزستان به‌طور جداگانه دیدار کرد.

فخاران در این دیدارها بر اهمیت پاسخگویی به مردم در حوزه فعالیت‌های این سازمان اشاره کرد و گفت: فراهم کردن شرایط ایمنی در تردد یکی از موضوعات مهم در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است، اما با وجود تمامی تلاش‌های صورت گرفته در این زمینه، همچنان در این حوزه جای کار کردن وجود دارد.

وی بر استفاده از ظرفیت رسانه‌ها به‌ویژه صدا و سیما برای فرهنگ‌سازی در این زمینه تاکید کرد و همچنین بهسازی ۵۰۰۰ کیلومتر راه روستایی را در دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ذکر کرد و گفت: این سازمان بنا دارد در قالب طرح ابرار تا پایان سال جاری ۲۰۰۰ کیلومتر و تا پایان این دولت ۳۰۰۰ کیلومتر راه روستایی را بهسازی کند.

مدیر روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان این که ۹۰ درصد حمل و نقل از طریق جاده‌ها در کشور صورت می‌گیرد، اظهار کرد: استفاده از خودروهای ناوگان عمومی پنج برابر ایمن‌تر از خودروهای شخصی است.

فخاران با اشاره به فعالیت ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس در چرخه حمل و نقل عمومی جاده‌ای در سطح کشور گفت: طبق تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته در اربعین حسینی امسال ۸۲۰۰ دستگاه اتوبوس کار جابه‌جایی زائران از ۴ پایانه مرزی کشور را بر عهده دارند.

مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: سال گذشته ۶۵ درصد زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کردند، اما با توجه به ظرفیت‌های ایجاد شده در پایانه مرزی شلمچه و چذابه، باید مردم را از امکانات موجود در این مرزها مطلع و به استفاده از این ظرفیت‌ها و انتخاب این دو مرز برای تردد ترغیب کرد.

وی با اشاره به این که صدا و سیمای مرکز آبادان و خوزستان ودیگر رسانه‌ها می‌توانند ظرفیت‌های موجود در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه را به مردم معرفی کنند، ابراز امیدواری کرد: با تمهیدات پیش‌بینی شده برای فراهم کردن شرایط سفر ایمن برای زائران اربعین حسینی، در اربعین امسال زائران سفرهای خوبی در پیش داشته باشند.

به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مشاور ریاست و مدیر روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سفر به استان خوزستان به همراه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان از زیرساخت‌های آماده شده در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه بازدید کرد.