شناسهٔ خبر: 73096 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در سفر به سرخس:

شکوفایی اقتصادی سرخس را از طریق توسعه ترانزیت دنبال می‌کنیم/ پل جدید مرزی سرخس پس از مذاکره با ترکمنستان افتتاح می‌شود

محمد اسلامی محمد اسلامی در سفر به خراسان رضوی با اشاره به اینکه پل جدید مرزی سرخس پس از مذاکره با ترکمنستان افتتاح می‌شود، گفت: شکوفایی اقتصادی این منطقه را از طریق توسعه ترانزیت دنبال می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، روز پنج‌شنبه، چهارم مهرماه با سفر به خراسان رضوی از پایانه‌ مرزی سرخس بازدید کرد.

وی در بخشی از این سفر با اشاره به اینکه بخش‌هایی از پروژه باند دوم محور مشهد-سرخس فعال است و پیمانکاران در حال کار بر روی این مسیر هستند، گفت: با توجه به ترافیک و ازدحامی که در بخش‌هایی از این مسیر وجود دارد، مناقصه‌ای صورت‌گرفته است و به‌زودی پیمانکار باکفایتی برای این پروژه انتخاب و با مشارکت استانداری این مسئله مرتفع شود. ضمن اینکه پیمانکاران خوبی در حال فعالیت بر روی دیگر بخش‌هایی این مسیر هستند و از آنان خواسته‌ایم با کیفیت و سرعت بالا پروژه را انجام دهند تا بتوانیم یک راه ایمن برای کل این مسیر ۱۸۰ کیلومتری داشته باشیم.

وی نکته مهم برای انجام این پروژه را اراده جدی عنوان کرد و گفت: پیمانکاران در حال کار بر روی این مسیر هستند و پیمانکار جدید نیز به‌زودی انتخاب می‌شود و به کار سرعت خواهند داد و امیدواریم مطابق زمان‌بندی که تعهد کردند، بتوانند کار را انجام دهند و یقیناً قبل از پایان دولت دوازدهم حتماً این کار به ثمر می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص زمان افتتاح پل دوم مرزی سرخس نیز گفت:  افتتاح پل نیاز به مذاکره و هماهنگی با مقامات ترکمنستان دارد و چون ما رئیس کمیسیون مشترک ایران و ترکمنستان نیز هستیم، مذاکراتی در گذشته انجام داده‌ایم و پیگیری‌هایی نیز در حال انجام است؛ کمیسیون مشترک دو کشور مهرماه در عشق‌آباد برگزار می‌شود و به دنبال این هستیم تا در این کمیسیون برای بازگشایی پل جدید و تخریب پل قدیم تصمیم بگیریم. در این خصوص نیز اقداماتی انجام شده، سازمان راهداری مناقصه گذاشته و پیمانکار تخریب پل قدیم را انتخاب کرده است که پیمانکار باید نسبت به تجهیز کارگاه اقدامات لازم را انجام دهد تا به محض توافق با کشور ترکمنستان، تخریب پل قدیم را شروع کند.

وی گفت: باید برنامه‌های توسعه‌ای برای شکوفایی اقتصادی این منطقه را از طریق توسعه ترانزیت دنبال کنیم که این امر مستلزم توسعه تعاملات با کشور ترکمنستان است و باید گفت‌وگوهای دوجانبه را درسطوح مختلف انجام دهیم. همچنان که با معاون اول رئیس‌جمهوری در سفر گذشته به ترکمنستان اقداماتی را انجام دادیم.

اسلامی با بیان اینکه کمیته‌های مشترک دو کشور ظرف دو روز آینده در ترکمنستان در همه حوزه‌ها گفت‌وگو خواهند کرد، ابراز امیدواری کرد: تصمیمات اخذ‌شده تاثیرات ملی و محلی خوبی برای مرز سرخس داشته باشند.