شناسهٔ خبر: 73108 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

ادامه پايمردی های دوران دفاع مقدس در صنعت هوانوردی و فرودگاهی / اتکا به توان داخلي در تامين تجهيزات پيشرفته کمک ناوبري

امیرمکری رييس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران در بازديد از نخستين نمايشگاه دستاوردهاي وزارت راه و شهرسازي در دوران هشت سال دفاع مقدس تاکيد کرد که امروز نيز در شرايط حساسي که با محدوديت هاي تحميلي مواجه هستيم با استفاده از توان داخلي پايمردي هاي دوران دفاع مقدس را در صنعت فرودگاهي و هوانوردي ادامه مي دهيم تا بهترين خدمات ارايه شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل ازروابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران؛ سیاوش امیرمکری با ابراز خرسندی از برپایی نخستین نمایشگاه دستاوردهای وزارت راه و شهرسازی در دوران دفاع مقدس عنوان کرد: در بخش صنعت هوانوردی این نمایشگاه توانسته ایم توانمندی و خدمات متخصصان صنعت هوانوردی در دوران دفاع مقدس را نمایش دهیم، تصاویر درج شده از شهدای صنعت هوانوردی در این غرفه نیز یادآور خدمات بزرگ این عزیزان است.

وی افزود: با اینکه اغلب نمایشگاه ها پس از پنج یا شش دوره برگزاری به بلوغ می رسند ولی با نگاه حرفه ای طراحان، این نمایشگاه در دوره نخست کیفیت قابل قبولی دارد. در عین حال می توان با ایده پردازی و نگاه تخصصی تر تمرکز بیشتری بر المان های متناسب تر با دفاع مقدس داشت.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرود گاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: باید تمام تلاش خود را برای ارایه خدمات هرچه بهتر به عزیزان ایثارگر به کار ببریم و امیدوارم بتوانیم از تمام ظرفیت های قانونی برای جلب رضایت ایثارگران استفاده کنیم.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت به روز رسانی تجهیزات هوانوردی عنوان کرد: محدودیت های تحمیلی باعث شده به پایمردی خود در زمان حساس کنونی نیز با الگو گرفتن از دوران دفاع مقدس ادامه دهیم و از توان داخلی برای تامین تجهیزات استفاده بیشتری کنیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران افزود: بیشتر فرودگاه های کشور ما در دهه 60 و پس از آن ساخته شده اند و ما پس از جنگ به امکانات کنونی رسیده ایم و امروز نیز با وجود تحریم ها و سخت شدن شرایط، نگاه ما به توان داخلی افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: پس از گذشت مدتی از شروع جنگ تحمیلی، ارتش سازماندهی شد و با کمک سایر نیروها و پایمردی بسیجیان توانستیم مانع آسیب رسانی دشمنان به کشورمان شویم و به حیات خود ادامه دهیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران افزود: امروز با تکیه بر توان داخلی در حال طراحی و ساخت بخشی از تجهیزات هوانوردی حساس هستیم و تامین دستگاه های راداری، کمک ناوبری پیشرفته، سیستم های ارتباطی و سوئیچینگ ما با توان داخلی در مرحله خوبی است.

امیرمکری همچنین بر ضرورت مستندسازی نقش فرودگاه های کشور در دوران دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: در این راستا می توان از ادبیات شفاهی و خاطرات پیشکسوتان فعال در دوران دفاع مقدس و نیز اطلاعات و اسناد موجود از فرودگاه های مرزی و درگیر با جنگ و پشتیبانی دفاع مقدس استفاده و آنها را با ادبیات متناسب زمان تنظیم و مکتوب کرد.