شناسهٔ خبر: 73121 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی کشور:

هفته‌ای بارانی در راه است

هواشناسی باران امین‌حسین نقشینه از بارش باران در بخش‌های مختلف کشور در هفته آینده خبر داد.

امین‌حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی طی پنج روز آینده در جنوب استان سیستان و بلوچستان و برخی مناطق هرمزگان و کرمان در ساعات بعدازظهر رشد ابر، گاهی رگبار پراکنده، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود که این شرایط روزهای شنبه و یکشنبه در بخش‌های شرق و جنوب فارس نیز دور از انتظار نیست.

وی افزود: از بعدازظهر جمعه با شمالی‌شدن جریانات روی دریای خزر به‌تدریج رشد ابر و بارش پراکنده در استان‌های ساحلی دریای خزر آغاز می‌شود. روز شنبه ضمن تقویت بارش‌ها در سواحل دریای خزر، در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و رگبار پراکنده گاهی با رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

کار‌شناس سازمان هواشناسی عنوان کرد: روز یکشنبه با تقویت جریانات شمالی در نوار شمالی کشور، بارش‌ها در سواحل دریای خزر تشدید خواهد شد و دریا نیز در این روز مواج می‌شود، این شرایط سبب افت محسوس دما در نوار شمالی کشور و گسترش بارندگی از بعدازظهر به استان‌های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی خواهد شد، همچنین تا ظهر یکشنبه ارتفاعات شمال آذربایجان شرقی و بخش‌هایی از اردبیل نیز بارندگی خواهند داشت.

نقشینه افزود: دوشنبه بارش پراکنده محدود به غرب سواحل دریای خزر می‌باشد. شایان ذکر است که طی سه روز آینده به‌ویژه در ساعات بعدازظهر وزش باد در شمال غرب ایران و دامنه‌های البرز غربی افزایش خواهد یافت. همچنین در روزهای یکشنبه و دوشنبه برای استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان، تهران، البرز، قزوین، خراسان جنوبی، شمال یزد و سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک دور از انتظار نخواهد بود.