شناسهٔ خبر: 73132 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز مطرح کرد

اعلام آمادگی خیرین مسکن‌ساز برای احداث ۳۰ هزار واحد در طرح اقدام ملی مسکن/ ۴۰۰۰ واحد مسکونی برای خانوارهای دو معلول احداث می‌شود/ تکمیل ۳۰۰۰ واحد مسکونی تا پایان سال توسط خیرین مسکن‌ساز

کیومرث سلگی کیومرث سلگی از احداث چهار هزار واحد مسکونی برای سال آتی توسط خیرین مسکن ساز خبر داد و گفت: خیرین مسکن ساز آمادگی دارد تا ۳۰ هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن را احداث و مورد بهره برداری قرار دهد.

کیومرث سلگی مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در خصوص اقدامات خیرین مسکن‌ساز در سراسر کشور اعلام کرد: تا پایان سال در حدود ۳هزار واحد را در سراسر کشور داریم که آماده بهره‌برداری می‌شود و از این سه هزار واحد حدود یکهزار و ۵۰۰ واحد برای خانوارهای دو معلول است که هم‌اکنون حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال به پایان می‌رسد.

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز ادامه داد: با توجه به جلسه‌ای که با طرف‌های تفاهم‌نامه داشتیم و کمک‌های بلاعوضی که قرار بود انجام بدهند، ۴۰۰۰ واحد در سال آینده برای احداث مسکن خانوارهای دو معلول افزوده می‌شود.

سلگی افزود: از ۴۰۰۰ واحدی که برای سال آینده تدارک دیده شده است، ۳۳۰۰ واحد شهری و ۷۰۰ واحد روستایی است.

وی در پاسخ به این سوال که در اجرای طرح ملی مسکن، خیرین مسکن ساز تا چه میزان مشارکت و آمادگی دارد؟، گفت: خیرین مسکن‌ساز در خصوص اجرای طرح ملی آمادگی کامل دارد. در این خصوص، تفاهمنامه ای نیز به امضا رسید و قرار بود تا وزارت راه و شهرسازی در خصوص اجرای طرح ملی مسکن سهمیه ای را در اختیار خیرین مسکن ساز قرار دهد که هنوز این سهمیه ابلاغ نشده است.

سلگی تصریح کرد: خیرین مسکن‌ساز آمادگی دارند تا از این فرصت و ظرفیت در طرح اقدام ملی مسکن در تمامی استان‌ها و ۱۲۰ شهرستانی که تجهیزات خیرین مسکن‌ساز وجود دارد، استفاده کند. انتظار داریم تا وزارت راه و شهرسازی از فرصت و سرمایه عظیم خیرین مسکن‌ساز نهایت استفاده را ببرد.

سلگی همچنین در خصوص این مطلب که خیرین مسکن ساز در احداث ۱۰۰۰ واحد مسکونی سیل زده که قرار بود کمک کنند، چه تعداد را به سرانجام رسانده اند، گفت:  مسئولیت مستقیم بازسازی به عهده بنیاد مسکن است. اما خانواده‌هایی که محروم هستند و با کمک ها و تسهیلات بانکی و سایر کمک های بنیاد مسکن توان تکمیل را ندارند خیرین مسکن ساز بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان به مالکان واحدهای سیل‌زده کمک می‌کند.

وی ادامه داد: تاکنون بالغ بر ۶۰۰ واحد مسکونی سیل زده که قرار بود کمک‌های بلاعوض خیرین مسکن ساز را دریافت کنند تکمیل شده است و ۴۰۰ واحد نیز حداکثر تا دو ماه آینده تامین اعتبار می‌شود تا به صورت نقدی و غیر نقدی به خانواده‌ها کمک بشود.

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز، توضیح داد: در کرمانشاه نزدیک به ۲۵۰ واحد مربوط به خانواده‌های دو معلول بوده که توسط خیرین مسکن‌ساز، سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان و وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انجام شده که بالای ۸۰ درصد تکمیل و به متقاضیان پرداخت شده است.

سلگی خاطرنشان کرد: در کنار مسکن خانواده‌های دو معلول بالای ۱۰۰ واحد توسط خیرین مسکن‌ساز به صورت متفرقه برای خانواده‌های محروم و نیازمند نیز تکمیل شده است.

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز، گفت: مهم‌ترین کارهایی که داریم این است که از این ظرفیتی که  در حوزه طرح اقدام ملی مسکن وجود دارد استفاده کنیم. در تلاش هستیم تا هم با سازمان ملی زمین و مسکن، وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران شهرهای جدید، تفاهم‌نامه‌ای را به امضا برسانیم، همچنین تفاهم‌نامه‌ای نیز با سازمان بازافرینی شهری و شهرداری برای بافت‌های فرسوده در دست امضا داریم.

وی افزود: امضای این تفاهم‌نامه‌ها کمک می‌کند تا از ظرفیت خیرین مسکن‌ساز در طرح اقدام ملی مسکن استفاده شود.