شناسهٔ خبر: 73152 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی:

راه‌اندازی ایستگاه خودکار هواشناسی "اسکو" نیازمند ۵ میلیارد ریال اعتبار است

علی دولتی مهر مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی علی دولتی‌مهر با اشاره به اهمیت اطلاعات هواشناسی در مقابله با بلایای جوی و ضرورت نصب و راه‌اندازی ایستگاه‌های جدید در سطح استان گفت: راه‌اندازی ایستگاه خودکار هواشناسی "اسکو" نیازمند پنج میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی دولتی‌مهر، مدیرکل هواشناسی استان آٖذربایجان شرقی در دیدار فرماندار شهرستان اسکو، ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضیعت جوی استان  و شهرستان، به محل غیر استاندارد هواشناسی این شهرستان اشاره کرد و خواستار همکاری فرمانداری اسکو در خصوص جابه‌جایی این ایستگاه هواشناسی مطابق استانداردها و ضوابط سازمان هواشناسی و نیز تجهیز این ایستگاه هواشناسی شد.

وی با اشاره به اهمیت اطلاعات هواشناسی در مقابله با بلایای جوی گفت: در صورت تخصیص اعتبار بالغ بر پنج میلیارد ریال، می‌توانیم ایستگاه خودکار هواشناسی را بصورت کامل راه‌اندازی و پشتیبانی کنیم تا خدمات بهتری در بحث مدیریت پدیده‌های جوی شهرستان اعمال شود.

تقویت ایستگاه‌های هواشناسی شهرستان باید در دستور کار قرار گیرد

رضی‌منش، فرماندار شهرستان اسکو نیز در بخشی از این دیدار گفت: با اشاره به اهمیت و ضرورت ایستگاه‌های هواشناسی در مدیریت بحران و انجام اقدامات به‌موقع در هنگام بروز بحران‌ها، گفت: تقویت ایستگاه‌های هواشناسی شهرستان باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: یکی از راهکارهای افزایش بهره‌وری در کشاورزی، تقویت تجهیزات و ایستگاه‌های هواشناسی شهرستان است و انتظار داریم اداره کل هواشناسی نسبت به این موضوع توجه کافی را داشته باشد.

یکی از لوازم و زیرساخت‌های توسعه گردشگری، تقویت ایستگاه‌های هواشناسی است

فرماندار اسکو همچنین با اشاره به ظرفیت بالای گردشگری شهرستان یادآور شد: در سال گذشته بیش از یک میلیون و ۶۵۰ هزار گردشگر داخلی و ۲۲ هزار گردشگر خارجی از مناطق گردشگری شهرستان بازدید نمودند و بدون تردید، یکی از لوازم و زیرساخت‌های توسعه گردشگری، تقویت ایستگاه‌های هواشناسی در گستره شهرستان است.

رضی‌منش خاطرنشان کرد: به ویژه با توجه به حجم بالای گردشگر در روستای تاریخی کندوان و نیز تاثیر شرایط آب و هوایی در وضعیت کران های این روستای تاریخی، استقرار ایستگاه هواشناسی در این روستای تاریخی و منحصربفرد مورد تاکید است.