شناسهٔ خبر: 73158 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آسیب اضافه بار به ابنیه فنی و جسم راه در چاراویماق

باسکول سرپرست اداره راهدارى وحمل ونقل جاده ای چاراویماق گفت: حمل اضافه بار علاوه بر آسیب به راه‌ها و ابنیه فني كنترل وسيله نقليه را هم دچار مشكل مي كند.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط‌عمومی اداره‌ کل راهدارى وحمل ونقل جاده ای استان آذربایجان شرقی ، جبارى با بيان اينكه حمل اضافه بار باعث آسیب به راه‌ها و ابنیه می‌شود؛  اظهار کرد: اضافه تناژ به وسیله نقلیه هم آسیب می‌زند و رانندگان باید با این هزینه‌های سنگین اقتصادی  به آن توجه داشته باشند.

وى در ادامه افزود: رعایت قانون توسط رانندگان به عنوان یک ضرورت بوده و نيز حمل‌ بار بیش از ظرفیت مجاز وسیله نقلیه، شبکه راه‌های کشور را که با صرف هزینه‌های زیاد ساخته شده‌، دچار فرسودگی کرده و هزینه تعمیر و بهسازی آن را پیش می‌اندازد، به همین منظور اداره  راهداری با همکاری پلیس شهرستان نسبت به شناسایی تخلف اضافه تناژ و کنترل مبادی جاده‌ای و حمل و نقل مبادرت ورزیده که نتیجه این کنترل‌ها، ثبت ده‌ها تخلف بوده است.

سرپرست اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای چاراویماق گفت:  با بیان اینکه اعمال قانون برای رانندگان  در دستور کار پلیس راه بوده است، تأکید کرد: یکی دیگر از راهکارهای مقابله با تخلفات حوزه تناژ در کنار اعمال قانون، کنترل و گشت‌های نامحسوس است.

جباری در پایان خاطرنشان كرد: اداره راهدارى شهرستان چاراویماق با دوربین‌های پایشگر راه‌ها، تمامی مبادی ورودی و خروجی شهرستان  و جاده‌ها را رصد مي كند.