شناسهٔ خبر: 73169 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با اجرای "طرح ابرار" و پس از ۴۰ سال:

راه دسترسی روستای پشه‌لر گنبدکاووس با اجرای "طرح ابرار" احداث شد

مهندس میقانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: با آغاز "طرح ابرار" (اقدام برای راه‌های روستایی کشور)، روستاییان روستای پشه لر از توابع بخش داشلی‌برون شهرستان گنبدکاووس پس از ۴۰ سال از راه مناسب بهره‌مند می شوند.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومي اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان، "مهدی میقانی" امروز شنبه اظهار داشت: طول احداث این راه روستایی ۱۱ کیلومتر است که در حال اجرای زیرسازی های آن با روش تثبیت آهک هستیم.

به گفته وی، روش تثبیت آهكي، شيوه اي است كه در آن عمليات اختلاط، حركت، پخش و تنظيم مواد لازم براي رويه راه ها با استفاده از نوعي ماشين راهسازي پيشرفته به طور همزمان انجام مي گيرد.

میقانی با اشاره به اينكه استفاده از اين روش، سبب صرفه جويي در ۴۰ درصد از هزينه هاي زيرسازي راه هاي روستايي استان مي شود، افزود: اجراي زيرسازي راه هاي روستايي به ويژه در مناطق محروم و دور افتاده شرق استان، سالانه هزينه هاي هنگفتي را بر اداره كل تحميل مي كند كه اجراي اين روش به دليل قابليت باربري خاك تثبيت شده با اين شيوه، مصالح شني، حذف و از اين هزينه ها جلوگيري مي كند.

میقانی ادامه‌داد: احداث این راه که ۵۰ خانوار روستایی را با جمعیتی نزدیک به ۲۰۰ نفر شامل می شود توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گنبدکاووس انجام می شود.

وی اظهارکرد: هدف از اجرای طرح ابرار (اقدام برای راههای روستایی کشور)، تکمیل پروژه های نیمه کاره راههای روستایی و برخورداری روستاهای بالای ۵۰ خانواری که فاقد راه مناسب هستند، می باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: براساس این طرح، ساخت۲۱ کیلومتر از راههای روستایی نیمه کاره و اولویت دار استان تکمیل می شود و روستاهایی هم که فاقد راه مناسب هستند از راه مناسب برخوردار می شوند.

میقانی با بیان اینکه طرح ملی ابرار در مرحله اول برای تکمیل ۲ هزار کیلومتر راه روستایی کشور به اجرا درمی آید، اظهارداشت: برای اجرای این طرح از توان فنی و ماشین آلات راهسازی هر شهرستان استفاده می شود تا حداکثر تلاش برای کاهش هزینه ها و به حداقل رساندن عملیات خاکی پروژه ها صورت گیرد.

از ۵ هزار کیلومتر راه استان گلستان ۳۵۰۰ کیلومتر آن راه روستایی است.