شناسهٔ خبر: 73172 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان قائمشهر خبر داد

اجرای روکش آسفالت محلات هدف حاشیه نشینی قائمشهر

آسفالت مرعشی از اجرای روکش آسفالت محلات هدف حاشیه نشینی چشمه سر و بهشتی محله و جمنان و شهدا محله در شهرستان قائمشهر خبر داد .

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران، مرعشی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان قائمشهر ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: طبق مطالعات صورت گرفته و با توجه به گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری در استان، این مسئله پدیده‌ای گذرا و ناپدید شدنی نیست و در سطح شهرهای استان در حال گسترش است. از آنجا که این سکونتگاه‌ها با مسائل پیچیده‌ای روبه‌رو هستند اين مشكلات قابليت سرايت به باقی شهر را دارند و عدم رفع آنها، قشر فقير شهری را در چرخه‌ای از فقر و عدم ارتقاء اجتماعی گرفتار خواهد كرد.

مرعشی با اشاره به اینکه  بازآفرینی شهری سیاست توسعه جامع و یکپارچه در عرصه های مختلف شهر به منظور افزایش بهره وری اقتصادی و اجتماعی با هدف ارتقای کیفیت زندگی شهروندان است ،افزود: توجه به ابعاد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی – زیست‌محیطی و کالبدی شهر در یک ساختار هم پیوند  و یکپارچه ازاصول  بازآفرینی شهری به‌شمار می‌رود.  

وی یادآور شد : در این راستا مقدار ۳۰ هزار مترمربع آسفالت در معابر قائمشهر آسفالت خواهد شد.

محلات هدف بازآفرینی  شهری چشمه سر - بهشتی محله و جمنان و شهدا محله در  شهرستان قائمشهر از جمله مکان هایی می باشد که در راستای احیاء و بازآفرینی ناکارآمد شهری روکش آسفالت انجام خواهد شد .     

مرعشی هدف از اجرای این طرح را ارتقاء سطح کیفی زندگی در محلات کمتر توسعه یافته عنوان کرد .

گفتنی است:  کل اعتبار هزینه شده پروژه روکش آسفالت چشمه سر و بهشتی محله و جمنان و شهدا محله بیش از ۱۲میلیارد ریال است.