شناسهٔ خبر: 73173 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سردار سرتیپ پاسدار داود عامری:

جمهوری اسلامی ایران در صنایع تخصصی و دفاعی به پیشرفت‌های گسترده‌ای دست یافته است

داود عامری رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در همایش گرامیداشت هفته دفاع مقدس در شرکت فرودگاه‌ها بر توان ایران در دستیابی به تحولات گسترده در صنایع تخصصی و دفاعی تاکید کرد و گفت: تجربه ۴۰ سال گذشته نشان می‌دهد که هرجایی که مردم با مسئولان و دولتمردان در کنار هم بودند از سختی ها و مشکلات عبور کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سردار سرتیپ پاسدار داود عامری رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در همایش گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت:احیای بازسازی نیروهای مسلح، ایجاد ساختار منحصر به فرد نظامی که منوط به جمهوری اسلامی است، ایجاد اقتدار دفاعی و نظامی در منطقه و اقدامات جهادی در این حوزه از مهم‌ترین دستاوردهای دوران دفاع مقدس به شمار می‌رود.

رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با اشاره به اینکه ایجاد اقتدار دفاعی و نظامی در منطقه اگر چه در برخی از بخش‌ها، کم نیست، افزود: ایجاد موقعیت بازدارندگی که منحصر به انقلاب اسلامی است خود یکی از مهمترین اقدامات در حوزه دفاع مقدس به شمار می رود.

سردار سرتیپ پاسدار داود عامری تصریح کرد: در صنایع تخصصی و دفاعی به تحولات بسیار گسترده‌ای دست یافته‌ایم. هم‌اکنون پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران تنها منحصر به صنایع دفاعی نیست، بلکه با کمی تفکر و تعمق شاهد هستیم که بسیاری از تحولات از جمله تحولات علمی و فن‌اوری ناشی از تحولاتی است که در صنایع دفاعی رخ داده است.

وی گفت: دفاع مقدس سبب قدرت بخشی به مردم شد و ما امروزه می‌توانیم با فرصت‌هایی که انقلاب اسلامی در کشور ایجاد کرده، الگویی روشن برای توسعه بیشتر در ایران را ترسیم کنیم.

به گفته رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، جمهوری اسلامی ایران به الگویی تبدیل می‌شود که مانع از حضور دشمنان در کشور خواهد شد. زیرا مقاومت در برابر فشارهای دشمنان به گونه ای بوده که توانسته ایم از شرایط و مراحل سخت عبور کنیم.

عامری خاطرنشان کرد: سالیان سال است که ایران به عنوان یک کشور نمونه و موفق شناخته شده که این موضوع یکی از ثمرات دفاع مقدس بوده و موجب شده تا سرمایه‌های کشور در بسیاری از بخش‌ها به قدرت و ثروت تبدیل شود. به همین دلیل است که امید به آینده بهتر موجب شده تا بسیاری از اندیشه‌های شکوفایی در ذهن مردم بیدار شود.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با اعلام اینکه دفاع مقدس، گنج بزرگی بود که تنها بخشی از آن استفاده شده، گفت: از ثمره دفاع مقدس می‌توانیم در جهت رونق، توسعه و پیشرفت کشور استفاده کنیم.

عامری توضیح داد: با مرور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که سال گذشته از سوی مقام معظم رهبری ارائه شد، برای شناخت بیشتر کشور ما باید از تمامی فرصت‌ها و ثمره‌های دفاع مقدس در جهت ایجاد ایرانی بهتر و آبادتر استفاده شود.

به گفته رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، باید در برابرسختی‌ها صبر پیشه کنیم و با تحمل آنها می‌توانیم نارسایی‌های کنونی را از پیش پای خود برداریم.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با بیان اینکه امروز کشور دچار نارسایی و مشکلاتی است، افزود: اما روح بزرگی که در ملت ایران وجود دارد و پیشرفت‌هایی که تاکنون حاصل شده نشان دهنده قدرت، صبر و شکیبایی این ملت است

عامری اعلام کرد: افق آینده ایران، روشن است و باید بدانیم که شرط عبور از سختی‌ها و توطئه‌ها کنار هم بودن مردم ایران است. تجربه ۴۰ سال گذشته نشان می‌دهد که هرجایی که مردم با مسئولان و دولتمردان در کنار هم بودند از سختی ها و مشکلات عبور کردند