شناسهٔ خبر: 73176 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر عنوان کرد

رشد ۸ درصدی عملیات بندری پس از عبور از شوک تحریم/ مدل قرارداد واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی به زودی اعلام عمومی می‌شود

حسن زاده معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی از رشد ۸ درصدی عملیات بندری برای اولین بار پس از عبور از شوک تحریم های اقتصادی در بنادر کشور خبر داد و گفت: با بازیابی حجم تجارت در بنادر کشور، در حال حاضر روند تردد کشتی های تجاری به بنادر ایران، وضعیت خوبی دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد علی حسن‌زاده در همایش معاونان بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، اظهار داشت: در شش ماه گذشته و با عبور از تحریم‌ها، به جهت اتخاذ تصمیمها و سیاستگذاری‌های مناسب در حوزه حمل و نقل دریایی، اکثر بنادر توانستند حوزه عملکردی‌شان را بازیابی کنند و برخی از بنادر مثل چابهار و امیرآباد، موفق شدند سهم بسیار بالایی از عملیات بندری را به خود اختصاص دهند.

وی با اشاره به حجم قابل توجه تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بندر امام خمینی(ره)، خاطر نشان کرد: بندر امام خمینی(ره) با ثبت ۳۷ فروند کشتی در لنگرگاه، ۱۱ فروند کشتی در مسیر ورود به بندر و ۲۰ فروند کشتی در حال تخلیه و بارگیری، رکورد بی سابقه‌ای داشته است.

وی با بیان پیگیری لجستیک ریلی به عنوان یکی از برنامه‌های دارای اولویت در سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: استفاده از تمام ظرفیت های سازمان بنادر در حوزه ریل در دستور کار وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر با بیان اینکه سازمان بنادر با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور به خروج هرچه سریع تر کالا از بنادر تاکید دارد، اظهار داشت: تقریبا امروز همه اجماع دارند که سازمان بنادر به خروج کالا از بنادر  و خالی بودن ظرفیت انبارش کالا  اصرار دارد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی پروژه " اتصال خلیج فارس به دریای مدیترانه " را یکی از اقدمات موثر این معا‌ونت در سال گذشته عنوان کرد و این پروژه را مبنای تصمیمات راهبردی در کشور دانست.

حسن زاده درباره تازه ترین تصمیم پیرامون بنادر کوچک گفت: در خصوص بنادر کوچک پس از سال ها پیگیری و با مصوبه هیات عامل سازمان بنادر، مدل قرارداد های واگذاری این بنادر به بخش خصوصی آماده اعلام عمومی است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی از رشد ۸ درصدی عملیات بندری برای اولین بار پس از عبور از شوک تحریم های اقتصادی در بنادر کشور خبر داد و گفت: با بازیابی حجم تجارت در بنادر کشور، در حال حاضر روند تردد کشتی های تجاری به بنادر ایران، چه در بنادر شمال و چه بنادر جنوب، در وضعیت خوبی قرار دارد.