شناسهٔ خبر: 73185 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهره‌برداری از محور گردشگری شال - ماجولان - ماسوله در اردبیل تا پایان امسال

راهسازی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: محور گردشگری شال - ماجولان – ماسوله در حوزه استحفاظی استان اردبیل تا پایان امسال در صورت مساعد شدن شرایط جوی و تامین آسفالت مورد نظر به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازي استان اردبيل، علی یوسف‌زاده در بازدید از محورگردشگری شال – ماجولان - ماسوله با اعلام این مطلب اظهار کرد: ما در استان اردبیل یک هزار و ۸۵۹ روستا داریم که طول راه‌های آنها بیش از۴ هزار و ۷۴۵ کیلومتر است که ۲۷۱۱ کیلومتر آن آسفالت ، بیش از ۱۰۷۵ کیلومتر شوسه و ۹۵۵ کیلومتر نیز جاده خاکی داریم که با تامین اعتبار برای روستاهای بالای ۵۰ خانوار در ۱۴۹ کیلومتر تنها راه روستایی باقی مانده تا از آسفالت و راه مناسب بهره‌مند شوند.

وی یکی از برنامه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان را تامین قیر رایگان برای آسفالت راه‌های روستایی اعلام و افزود: امیدواریم با اولویت‌بندی انجام شده به تدریج در مناطق مختلف استان راه‌های روستایی با جمعیت بالای ۵۰ خانوار از راه‌های آسفالته بهره‌مند شده و از آن استفاده کنند.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: بعد از اولویت روستاهای بالای ۵۰ خانوار آسفالت راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار در دستور کار قرار گرفته که البته با تخصیص کم اعتبارات در امسال در این زمینه به نظر می‌رسد اقدام چندان چشمگیری اتفاق نیفتد.

یوسف زاده اولویت توسعه و احداث راه‌های روستایی را با نظر فرمانداران در کمیته برنامه‌ریزی و تخصیص اعتبارات یادآور شد و بیان کرد: اولویت اول با روستاهای بالای ۵۰ خانوار سپس بالای ۲۰ خانوار است که به نظر می‌رسد در برخی از شهرها ما وضعیت مطلوب‌تری داشته باشیم اما در خلخال میانگین بهره‌مندی از راه‌های آسفالت ۸۸ درصد و در سایر مناطق استان تا ۹۸ درصد می‌باشد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در مورد تامین اعتبارات نیز خاطرنشان کرد: در کل پیوست بودجه تنها ۵۰ میلیارد تومان برای راه‌های روستایی از محل منابع ملی اختصاص یافته بود و در کنار آن دولت سعی کرد تا با تامین قیر رایگان تا ۵۰ درصد برای روکش آسفالت راه‌های روستایی را مورد حمایت قرار دهد.

وی در خصوص محورگردشگری شال – ماجولان - ماسوله نیز افزود: در حال حاضر این پروژه به سرعت در حال اجراست به طوری که تا ۲۰۰ متر زیرسازی این پروژه باقی مانده و ۷ کیلومتر آسفالت آن با مساعد شدن شرایط جوی و تامین آسفالت مورد نظر از کارخانه اجرایی خواهد شد که امیدواریم تا پایان امسال محدوده شال – ماجولان – ماسوله در حوزه استحفاظی استان اردبیل تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.