شناسهٔ خبر: 73194 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نمایش ۱۱ فیلم کوتاه، نیمه بلند و بلند سینمایی در بخش بازآفرینی شهری جشنواره فیلم مستقل خورشید

پوستر هفتمین جشنواره فیلم مستقل خورشید از دوشنبه ۸ مهرماه آغاز می شود و در بخش ویژه بازآفرینی شهری ۱۱ فیلم کوتاه ، نیمه بلند و بلند نمایش داده خواهد شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازی استان تهران، رضا نگهبان مدیراين اداره کل گفت: در این جشنواره بخش ویژه ای با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران به نام بخش بازآفرینی شهری قرار دارد که ۱۱ اثر برگزیده کوتاه، نیمه بلند و بلند سینمایی نمایش داده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره ۴ روز به طول خواهد انجامید افزود: در بخشی از مراسم افتتاحیه شاهد رونمایی از تفاهم نامه آموزشی- پژوهشی بازآفرینی شهری خواهیم بود . این تفاهم نامه به همت دفتر مطالعات و امور ترویج شرکت بازآفرینی شهری ایران و همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با دانشکده فرهنگ هنر و معماری جهاد دانشگاهی منعقد شده است. بعد از افتتاحیه نمایش بخش های مختلف آثار نمایشی آغاز می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران بخش ویژه جشنواره فیلم مستقل خورشید که بخش بازآفرینی شهری است را بدیع عنوان کرد و گفت: مروری بر آثار شاخص فیلمهای بازآفرینی شهری در قالب آثار کوتاه ، نیمه بلند و بلند سینمایی همه روزه بخشی از ساعات این جشنواره را به خود اختصاص می دهد. در روز اول ۴ اثر کوتاه و نیمه بلند در حوزه بازآفرینی شهری پخش می شود. روز دوم  یعنی ۹ مهرماه شاهد نمایش دو فیلم نیمه بلند خواهیم بود . روز سوم نیز سه فیلم کوتاه و یک فیلم نیمه بلند به نمایش گذاشته می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پنج شنبه ۱۱ مهرماه آخرین روز از برگزاری این جشنواره فیلم است که در بخش بازآفرینی شهری یک فیلم بلند سینمایی پخش خواهد شد.

شایان ذکر است جشنواره فیلم مستقل خورشید از دوشنبه ۸ تا پنج شنبه ۱۱ مهرماه در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.