شناسهٔ خبر: 73204 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی عنوان کرد

اختصاص ۱۳۰۰ دستگاه اتوبوس آذربایجان غربي برای اعزام زائران اربعین حسینی

اتوبوس مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از اختصاص ۱۳۰۰ دستگاه اتوبوس این استان برای اعزام زائران اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان غربی، ارسلان شکری با اعلام این خبر اظهار داشت: براساس سهمیه اعلامی از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ۹۸۰ دستگاه اتوبوس برای مرز مهران به صورت سرویس خطی ، ۲۶۰ دستگاه اتوبوس برای پس کرانه کرمانشاه به مقصد استان آذربایجان غربی و ۶۰ دستگاه اتوبوس برای پس کرانه کرمانشاه به مقصد استان آذربایجان شرقی جهت اعزام زائران اربعین حسینی(ع) اختصاص یافته است.

شکری افزود: اعزام ناوگان اتوبوس رانی از تاریخ ۲۴ مهرماه تا ۲۹ مهر ماه سال جاری انجام خواهد گرفت و زائران لازم است در تاریخ های ذکر شده آمادگی لازم را داشته  و زمان رفت و برگشت سفر خود را بر این اساس مدیریت کنند تا با مشکل مواجه نشوند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی همکاری و هماهنگی سایر دستگاههای مسئول براي برگزاری هرچه بهتر و مطلوب تر طرح جابجایی زائران اربعین حسینی ( ع ) مطابق با شیوه نامه ها و دستوالعمل های ارسالی را خواستار شد و اظهار کرد : امید است امسال با همکاری دستگاه‌های مسئول و زائران شاهد مراسم منظم و پر شوری باشیم چرا که مراسم اربعین نشان دهنده عزت و عظمت شیعه و دوستداران اباعبدالله الحسین ( ع ) در جهان است.

وی در پایان با اشاره به تشدید کنترل حمل و نقل برای ایمنی سفر زائران اربعین ادامه داد: طرح های تشویقی همچون اعطا لاستیک با نرخ دولتی و  برند معتبر برای ناوگان فعال به ازای هر ۳ صورت وضعیت و ۳۰۰۰ کیلومتر کارکرد هم برای رانندگان و صاحبان شرکتهای حمل و نقل مسافر در نظر گرفته شده است.