شناسهٔ خبر: 73208 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس بخش سازه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی:

امکان بازدید از بخش‌های سازه، شتاب‌نگاری و خاک در روزهای ٧ و ٨ مهر فراهم است/ ارایه ۵٠ مقاله در نخستین کنفرانس تاب‌آوری بیمارستان‌ها و مراکز حیاتی

فرهنگ فرحبد فرهنگ فرحبد با اعلام خبر امکان بازدید از بخش‌های سازه، شتاب‌نگاری، خاک و ژئوتکنیک در کنفرانس تاب آوری بیمارستان‌ها و مراکز حیاتی در زمان برگزاری کنفرانس فراهم است، گفت: راهنمای ارزیابی و تحلیل و بهسازی بیمارستان‌ها تدوین می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرهنگ فرحبد رییس بخش سازه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در نخستین کنفرانس بین‌آلمالی تاب‌آوری بیمارستان‌ها و مراکز حیاتی، گفت: بعد از زلزله کرمانشاه در سال ٩۶دولت یکی از رسالت‌های خود را ایجاد بیمارستان‌های تاب آور در برابر مخاطرات طبیعی قرار داد.

رییس بخش سازه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام اینکه کنفرانس فوق با همکاری برنامه اسکان بشر ملل متحد، مرکز تحقیقات راه و مسکن و وزارت بهداشت با حمایت دولت ژاپن برگزار می‌شود، افزود: حاصل همکاری مراکز و سازمان‌های فوق منجر به ارایه طرح بهتاب(تاب آور کردن بیمارستان‌ها و مراکز حیاتی) شد.

فرحبد ادامه داد: در طرح بهتاب موضوعاتی همچون کاهش مخاطرات از منظر اجزای سازه‌ای و غیرسازه‌ای، پدافند غیرعامل و موضوعاتی در این زمینه در دست بررسی قرار گرفت.

وی از دریافت ۵٠ مقاله به دبیرخانه کنفرانس خبر داد و گفت: این امکان برای میهمانان کنفرانس فراهم است تا بازدیدی از بخش‌های سازه، شتاب‌نگاری و خاک در دو روز کنفرانس فراهم است.

وی با اشاره به اینکه در فرآیند تهیه و تدوین طرح بهتاب (تاب آوری بیمارستان‌ها و مراکز حیاتی) کمیته‌های تخصصی که بخشی از آنها تحلیل خطرها، ارزیابی خطرپذیری در برابر مخاطرات طبیعی، کاهش خطرپذیری اجزای غیرسازه‌ای و سازه‌ای و ... است تشکیل شد، توضیح داد: یکی از دستاوردهای طرح بهتاب تدوین راهنما برای ارزیابی و تحلیل و بهسازی بیمارستان‌های موجود در کشور است.

فرحبد تصریح کرد: هم اکنون بخش عمده بیمارستان‌ها نیاز به مقاوم‌سازی دارند و دستورالعملی باید برای ارزیابی دقیق آنها تهیه و تدوین شود.

رییس بخش سازه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در کنار طرح بهتاب، برگزاری دوره‌های آموزشی را از دیگر اقداماتی برشمرد که در دستور کار قرار دارد و گفت: امیدوارم کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری بیمارستان‌ها و مراکز حیاتی برای تمامی دست‌اندرکاران، ارگان ها و وزارتخانه ها و مدیران مثمرثمر باشد.