شناسهٔ خبر: 73236 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رونمايي از سه سامانه در راه وشهرسازی اصفهان

سيستم در سومين جلسه كارگروه توسعه دولت الكترونيك از سه سامانه جديد در اداره كل راه وشهرسازي استان اصفهان با هدف ارائه خدمات الكترونيكي به ارباب رجوع، پيمانكاران و كاركنان رونمايي شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رساني اداره كل راه و شهرسازي استان اصفهان، در سومين جلسه كارگروه توسعه دولت الكترونيك كه با حضور حميدرضا اميرخاني مديراين اداره كل و تعدادي از معاونانش برگزار شد، برنامه ها و پروژه هاي در دست اجراي اين اداره كل در راستاي سياست هاي توسعه دولت الكترونيك، هوشمند سازي اداري، كاهش هزينه‌ها و رفت و آمد شهري ، ارائه خدمات راه دور به شهروندان و پيمانكاران مورد بررسي و از سه سامانه جديد رونمايي شد.

مهدي منصوري رئيس اداره آمار، فناوري اطلاعات و ارتباطات(فاوا) اين اداره كل گفت: يكي از اين سامانه‌ها، سامانه جامع خدمات فاوا است كه شامل زيرسيستم هاي ثبت آنلاين درخواست خدمات فاوا، ثبت گردش اسناد مالي و نظارت پروژه ها (كنترل پروژه) مي باشد. زيرسيستم خدمات پشتيباني اداره فاوا امكان ثبت آنلاين درخواست هاي سخت افزاري، نرم افزاري و شارژ كاتريج و ساير مشكلات رايانه اي در اداره كل و ادارات شهرستان را دارا مي باشد(خدمات دولت به دولت). زير سيستم ديگر اين سامانه ثبت گردش اسناد مالي است كه داراي امكان پيگيري آنلاين اسناد مالي پيمانكاران و وضعيت پروژه ها را براي پيمانكاران فراهم مي نمايد و از خصوصيات ديگر اين زير سيستم امكان ارسال پيامك خودكار به پيمانكاران براي شماره سند مالي مي باشد (خدمات دولت به پيمانكاران و شركت‌ها).

وي افزود: زيرسيستم ايجاد مكانيزم نظارت پروژه هاي راه و مسكن قابل استفاده براي ناظران است. در اين سيستم ناظران به صورت آنلاين امكان ثبت پيشرفت فيزيكي و ريالي پروژه‌ها، مشخصات فني و ثبت عكس در محل پروژه را دارا  مي باشند (خدمات دولت به دولت).

منصوري در شرح جزئيات سامانه اي ديگر در اين اداره كل بيان داشت: سامانه صورت وضعيت الكترونيك قراردادها (پي وب) شامل كليه مراحل ثبت صورت وضعيت پروژه هاي راهسازي توسط پيمانكاران ، مشاوران و سپس نظارت و رسيدگي به قراردادها در اداره كل به صورت الكترونيكي است كه اين سامانه در هفته دولت رونمايي گرديد. با رونمايي اين سامانه علاوه بر ايجاد يك بانك اطلاعاتي جامع از پروژه‌ها، اطلاعات به سهولت در هر نقطه قابل دسترسي قرار خواهد گرفت.

وي همچنين از رونمايي سامانه پيامكي اداره كل به شماره ۳۰۰۰۴۸۴۸۰۰۰۱۴۱ وامكان ارسال خودكار پيامك و اتصال آن به سامانه پيگيري اسناد مالي پيمانكاران و ساير سامانه ها به منظور اطلاع رساني به شهروندان و تكريم  ارباب رجوع و نظرسنجي و ثبت انتقادات و پيشنهادات خبر داد.