شناسهٔ خبر: 73264 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

فرمانده نیروی مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی:

ایران به الگویی برای کشورهای اسلامی منطقه تبدیل شده است

اختتامیه اولین همایش و نمایشگاه تبیین دستاوردهای وزارت راه و شهرسازی در دوران هشت سال دفاع مقدس علیرضا افشاری با اشاره به اینکه دلاورمردی‌های آحاد مردم، مهندسان و افرادی که در دوران دفاع مقدس حماسه آفریدند فراموش شدنی نیست، گفت: ایران به الگویی برای کشورهای اسلامی منطقه تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سرهنگ علیرضا افشاری فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی و دبیر ستاد برگزاری بزرگداشت هفته دفاع مقدس وزارت راه و شهرسازی در مراسم اختتامیه اولین همایش و نمایشگاه تبیین دستاوردهای وزارت راه و شهرسازی در دوران هشت سال دفاع مقدس، گفت: نمایشگاه تبیین دستاوردها مثمر ثمر بود و توانست نقش وزارتخانه را در دوران هشت سال دفاع مقدس و بازسازی‌های پس از جنگ به تصویر بکشد.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه این تلاش می‌شود تا نمایشگاه و همایش برای سال‌های بعد پربارتر از امسال برگزار شود، افزود: وزارتخانه راه و شهرسازی اولین وزارتخانه‌ای است که توانست نقش خود را در دوران هشت سال دفاع مقدس و بازسازی‌های پس از آن در قالب نمایشگاه به معرض دید عموم بگذارد.

سرهنگ افشاری ادامه داد: اولین شهدایی که از سوی وزارت راه و شهرسازی تقدیم انقلاب شد شهدای راه بودند که شایسته است تا نقش و جایگاه آنها در دوران دفاع مقدس تبیین شود که خوشبختانه اینکار با همت وزارتخانه میسر شده است.

دبیر ستاد برگزاری بزرگداشت هفته دفاع مقدس وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: نقش وزارت راه و شهرسازی در دفاع از ارزش‌ها، ایثارگری‌ها و رشادت‌های دوران هشت ساله دفاع مقدس و همچنین بازسازی‌های پس از آن باید به روشنی تبیین شود.

سرهنگ افشاری با اشاره به این مطلب که امروزه آمریکا جرات رویارویی با جمهوری اسلامی ایران را ندارد، تاکید کرد: جنگ هشت ساله علیه ایران و دفاع مقدسی که حاصل رشادت‌ها و فداکارهای‌های آحاد مردم ایران بوده این ویژگی را دارد که حتی در دوران دفاع یک وجب از خاک سرزمین‌مان را دشمن نتوانست اشغال کند و ایران پیروز جنگ تحمیلی بود.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی با طرح این سوال که هم اکنون سران مرتجع از جمله سران مرتجع عربی کجا هستند و ایران در کجا قرار دارد، گفت: دلاورمردی‌های آحاد مردم، مهندسان و تمامی افرادی که در دوران دفاع مقدس حماسه آفریدند فراموش شدنی نیست.

وی در عین حال بیداری مردم منطقه را محصول دفاع ایران در دوران هشت ساله دفاع مقدس دانست و گفت: اگر گروه حزب الله عراق توانست مقاومت کند و افق‌های روشن بیافریند حاصل الگوگرفتن از جمهوری اسلامی ایران است.

سرهنگ افشاری خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی در دوران هشت سال دفاع مقدس با احداث ۱۶ بیمارستان در مناطق امن حماسه آفرید. بیمارستان‌های دوران جنگ در مناطقی احداث شده بود که مجروحان به فاصله دو ساعت به بیمارستان منتقل و تحت مداوا قرار می‌گرفتند.

وی در بخشی از سخنان خود اشاره کرد: ایران با زدن پهبادهای آمریکایی ابهت و حیثیت آمریکا را فرو ریخت و پیام‌های مختلف رییس‌جمهور آمریکا بعد از آن حماسه ناشی از فروریختن قدرت بود.

 فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: در حال حاضر، قدرت بازدارندگی ما به حدی است که دشمن جرات تجاوز و حمله ندارد.

سرهنگ افشاری خاطرنشان کرد: ایران به الگویی برای کشورهای اسلامی منطقه تبدیل شده است.