شناسهٔ خبر: 73365 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر فرودگاه آبادان:

ضریب فرودگاهی فرودگاه آبادان از ۱ به ۱.۲ ارتقا داده شد/ برای تبدیل به اداره کل برنامه ریزی کرده ایم

پروانه سهرابی مدیر فرودگاه آبادان با بیان اینکه ضریب فرودگاهی این فرودگاه از ۱ به ۱.۲ ارتقا داده شده است، گفت: برای تبدیل به اداره کل برنامه ریزی کرده ایم.

پروانه سهرابی، مدیر فرودگاه آبادان و نخستین زنی که در ایران به سمت مدیریت یک فرودگاه منصوب شده است، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ضمن تشریح دستاوردهای خود از زمان انتصاب به این سمت گفت: از ساعتی که معارفه انجام شد و کلید دفتر را تحویل گرفتم، کار را شروع کردم. صبح روز بعد همکاران را خواستم و نقاط ضعف و قدرت را بررسی کردیم تا در مدیریت از خرد جمعی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: وقتی صحبت از توسعه می‌کنیم، بهترین ابزار پتانیسل موجود در پرسنل است که مدیر می‌تواند دور از تنگ نظری‌ها از وجود این عزیزان در جهت پیشرفت و توسعه سازمان استفاده بهینه کند.

سهرابی با اشاره به ارتقای ضریب فرودگاهی فرودگاه آبادان گفت: به کمک همکاران و نظر مساعد و موافق مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، توانستیم بعد از سه سال، ضریب فرودگاهی این فرودگاه را از ۱ به ۱.۲ ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: در ماه گذشته نیز در فرودگاه آبادان رکورد پرواز داشتیم برای اولین بار ۱۱۰۶ پرواز در ماه در این فرودگاه انجام شد. این مهم، با وجود اینکه تعداد همکاران فرودگاهی کم بود، انجام شد و همکاران من تمام این پروازها را پوشش دادند.

مدیر فرودگاه آبادان با بیان اینکه ارتقای ضریب فرودگاهی به معنای افزایش آمار پرواز و رسیدن آن به سطح به پروازهای درجه دو است، گفت: این مساله خود به خود فرودگاه را تا ماه دیگر به اداره کل تبدیل می‌کند.

وی ادامه داد: این مساله مهم است، چراکه باعث انگیزش کاری در پرسنلی می شود که هرکدام به جای ۴ نفر کار می‌کنند. به همین دلیل اکنون برای تبدیل فرودگاه آبادان به اداره کل اقدام کرده‌ایم.

سهرابی با بیان اینکه فرودگاه آبادان محل رفت و آمد گردشگر هاست و ۸۰ درصد مسافران این فرودگاه را گردشگران تشکیل می‌دهند، گفت: در همین مدت کوتاه موفق شدیم سالن VIP فرودگاه آبادان را تبدیل به CIP کنیم. این مساله یک دغدغه مهم بود که شخص وزیر پیگیر آن بود، اما سپاه با آن موافقت نمی کرد. در جلسه ای که با سپاه داشتیم توانستیم موافقت این نهاد را جلب کنیم و اکنون سالن VIP/CIP فرودگاه آبادان در حال آماده سازی است.

وی ادامه داد: به موازات برای تغییر داخل سالن‌ها، طراحانی که مجوز فعالیت فرودگاهی دارند، از تهران به آبادان دعوت شده‌اند.

این مدیر فرودگاهی با بیان اینکه ترمینال جدید ۸۰۰۰ متری در فرودگاه آبادان در حال آماده سازی است، گفت: اکنون به دنبال این هستیم که با تغییر پارتیشن بندی ترمینال موجود، تردد مسافران را تسهیل کنیم. همچنین به دنبال زیباسازی و محوطه سازی و اصلاح بلوار ورودی فرودگاه هستیم.