شناسهٔ خبر: 73405 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

۴۲ درصد فوتی‌ها و مصدومان حوادث رانندگی عابران و موتور سواران هستند/ جزئیات دیدار کارگروه فرهنگی-اجتماعی کمیسیون ایمنی راه‌ها با وزیر آموزش پروروش

جلسه مشاور وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سهم ۴۲ درصدی عابران پیاده و موتورسواران در سوانح رانندگی، گفت: در دیدار کارگروه فرهنگی- اجتماعی کمیسیون ایمنی راه‌ها ، انجمن خیرین راه و ترابری و جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها با وزیر آموزش و پرورش بر نقش مهم آن وزارتخانه در ارتقای فرهنگ ترافیکی و کاهش تلفات سوانح رانندگی تاکید شد.

سید حسین میرشفیع مشاور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از دیدار کارگروه فرهنگی-اجتماعی کمیسیون ایمنی راهها، انجمن خیرین راه و ترابری و جمعیت طرفداران ایمنی راهها با وزیر آموزش و پرورش در روز گذشته  بر نقش مهم آن وزارتخانه در ارتقای فرهنگ ترافیکی و کاهش تلفات سوانح رانندگی تاکید شد و با توجه به اینکه در بیش از ۹۰ درصد از تلفات سوانح رانندگی عوامل انسانی موثر است اهمیت اقدامات فرهنگی و تربیتی در این خصوص یادآوری شد.

وی افزود: در آن جلسه همچنین گزارش و آماری از حوادث ناشی از حوادث رانندگی ارائه شد که بر اساس آن سالانه بیش از ۱۷۰۰۰ نفر در سوانح رانندگی جان می‌بازند و چند برابر آن دچار مصدومیت و معلولیت می‌شوند که حدود ۴۲درصد آن‌ها عابر پیاده و موتور سوار و حدود ۱۲ درصد از جانباختگان رانندگی کودک هستند.
میرشفیع با اشاره به اینکه مسئولیت کارگروه فرهنگی کمیسیون ایمنی راهها با وزارت آموزش و پرورش است یادآور شد: دکتر محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش‌وپرورش در این نشست تصریح کرد که از تمام ظرفیت آموزش‌وپرورش برای افزایش ایمنی جاده‌ها استفاده خواهند کرد.

 شایان‌ذکر است؛ گنجاندن مباحث ایمنی و ترافیک به‌عنوان بخشی از مهارت‌های زندگی در کتاب‌های درسی، ارائه فوق‌برنامه‌های مرتبط با ترافیک، همکاری در پویش‌های ایمنی، توجه به ایمنی مدارس حاشیه راه‌ها، آموزش ایمنی به مدارس همجوار راه‌ها و توجه به پیاده‌سازی نکات ایمنی در سرویس‌های حمل‌ونقل مدرسه، اردوها، انضباط اجتماعی و ... به‌عنوان انتظارات از آموزش‌وپرورش در این دیدار مطرح شد.