شناسهٔ خبر: 73413 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جلوگیری از ۱۹۴ مورد تجاوز به حریم راه و ساخت وسازغیرمجاز در شهرستان کوثر

تابلو رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثر گفت:۱۹۴ مورد تجاوز به حریم راه وساخت وساز غیر مجاز در این شهرستان شناسایی و قلع و قمع شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل، مهدي آزاد در بازدید از محور سرچم- کوثربا بیان اینکه برخورد با متجاوزین و متخلفان حریم راه خط قرمز راهداری است افزود:در۶ماهه گذشته با تلاش گشت های راهداری در محورهای مواصلاتی این شهرستان  ۱۱۰مورد اخطارکتبی به دستفروشان و متخلفان ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم راه ابلاغ و با دستور قضایی ۸۴ مورد قلع و قمع انجام شده است.

رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثر با اشاره به اینکه ۷۰ مورد ازاین  قلع و قمع ها مربوط به بساط میوه فروشان در سه راهی فاراب ، سه راهی جدید فیروزآباد – خلخال و سه راهی قره قشلاق می باشد تصریح کرد: صیانت از حریم راه بعنوان سرمایه ملی از ماموریت های مهم راهداری است ودر این خصوص از هیچ خطایی اغماض نکرده وبا متخلفان و متجاوزان در حوزه حریم راه بصورت قاطعانه و قانونی برخورد می شود.

وی افزود: در جهت افزایش ضریب ایمنی جاده ودید بهتر رانندگان تاکنون ۱۱هزار عدد علائم راهداری در محور های مواصلاتی شهرستان کوثر شست وشو و ۷۱۰ عدد تابلو وعلائم هشداری جدید نیز توسط راهداران بازسازی و نصب شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثر نصب ۱۰ عدد تابلوی راهنمایی ورانندگی، ایجاد دوعدد سرعتکاه و رنگ آمیزی آنها، بازسازی و نصب ۷۰ شاخه گاردریل و لایروبی و تنظیم ۱۴ دهنه بستر پل را از اقدامات مهم راهداران در ۶ ماهه امسال برشمرد و اظهار داشت: در جهت کنترل و هدایت ترافیک عبوری نیز ۶۴۶ عدد بازتاب چشم گربه ای نصب شده است.

آزاد در جهت ارتقای ایمنی راه  از ۸ هزار و ۵۰۰ متر مکعب ریزش برداری توسط راهداران پرتلاش در جاده های شهرستان کوثر خبرداد و گفت:در مدت یادشده راهداران زحمتکش ۶۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی این شهرستان را تجدید خط کشی کرده اند.