شناسهٔ خبر: 73425 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور مسولان كشوري و استاني ؛

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن مازندران معرفی شد

انتصاب مراسم معارفه سرهنگ فرهاد باقی زاده به عنوان فرمانده یگان حفاظت سازمان ملي زمين و مسكن استان مازندران و تکریم از سرهنگ آهنگری با حضور فرمانده يگان حفاظت سازمان ملي زمين و مسكن كشور ، مدیرکل راه و شهرسازي مازندران ، رئيس پليس پيشگيري نيروي انتظامي استان و جمعی از مسؤلين استاني برگزار شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازي استان مازندران ، سیدمحمد نظری در اين مراسم ضمن تقدیر از سرهنگ آهنگری ، از مازندران به عنوان يك استان ويژه ياد كرد و عنوان نمود : تشكيل و فعاليت يگان حفاظت سازمان ملي زمين و مسكن با هدف حفظ و صيانت از اراضي ملي است.

به گفته وي، از آنجاكه حفظ حقوق بيت‌المال، جلوگيري از تصرف اراضي و كوتاه كردن دست افراد فرصت طلب از اهم وظايف يگان حفاظتي است، تلاش مي شود تا با اقدام به موقع، برخورد قاطع با متصرفان و متجاوزان به اراضي ملي براساس قانون صورت گيرد.

مدیرکل راه و شهرسازي مازندران ابراز اميدواري كرد: دستگاه ‌هاي اجرايي و قضايي همانند گذشته و بيش از پيش، همكاري و تعامل مناسبي براي برخورد با متخلفان در اين حوزه داشته باشند.

سرهنگ خردمند فرمانده يگان حفاظت سازمان ملي زمين و مسكن كشور نيز در اين مراسم ضمن قدرداني از مسؤلين اداره کل و سرهنگ آهنگری عنوان نمود : یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن، در اواسط سال ۹۴ باستناد ماده ۲۳۳ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه و برابر مجوز ستاد کل نیروها مسلح تشکیل شد.

وي ادامه داد : ماموریت این یگان رفع تصرف از کلیه املاک و اراضی و اموال منقول وغیر منقول و انجام اقدامات پیشگیرانه در این زمینه ها است

سرهنگ خردمند با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تاکید ویژه‌ای برای برخورد با زمین‌خواری داشتند و این موضوع به دغدغه‌ای برای مقام معظم رهبری و مسئولان تبدیل شده است، گفت: خوشبختانه همکاری و تعامل خوبی بین دستگاه‌ها برای رفع این دغدغه وجود دارد.

فرمانده يگان حفاظت سازمان ملي زمين و مسكن كشور عنوان کرد: اولویت نخست یگان حفاظت پیشگیری از تصرف و تجاوز به اراضی ملی بوده و باید کاری کنیم که با حضور مقتدرانه، پوشش مناسب انتظامی و استفاده از امکانات روز بتوانیم از تصرف اراضی جلوگیری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اجرای حکم دستگاه قضا برای برخورد با متصرفان باید با هماهنگی دستگاه قضایی و سازمان راه و شهرسازی انجام شود، اظهار داشت: تلاش شده تا افسران باتجربه انتظامی، اطلاعاتی و اداری در این یگان‌ها به کار گرفته شوند.

سرهنگ خردمند در این مراسم با تاکید بر حفظ بیت‌المال به عنوان مهمترین دغدغه این سازمان و یگان گفت: افراد شاغل در اين يگان دارای ضابط خاص قضایی هستند.

فرمانده یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن كشور ادامه داد: آنچه برای من در این یگان مهم است ابتدا پیشگیری و سپس تشکیل پرونده قضایی تصرفات اراضی خواهد بود.

سرهنگ باقی زاده نیز در این مراسم اظهار داشت : برقراري نظم و امنيت در حوزه اراضي دولتي و املاك و حفاظت پيشگيري از تصرف و تجاوز به اراضي ملي از مهمترين اهداف و برنامه هاي كاري يگانهاي حفاظتي است.

گفتني است در پایان حکم انتصاب فرماندهی یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان مازندران قرائت و به جناب سرهنگ باقی زاده اعطاء و از تلاشهای سرهنگ آهنگری قدردانی بعمل آمد.