شناسهٔ خبر: 7346 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

رئیس اتحادیه راه آهن‌های جهان:

ارتقاء ایمنی قطارها از اولویت اتحادیه راه آهن‌های جهان است

ژان پیر لوبینو رئیس اتحادیه بین المللی راه آهن‌های جهان گفت: افزایش همکاری کشورهای عضو این اتحادیه بین المللی، استانداردسازی استفاده از سیستم‌های ریلی و ارتقا ایمنی قطارها به خصوص قطارهای سریع السیر از اولویت مهم این اتحادیه در جهان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پییر لوبینو روز یکشنبه ۲۷ اردیبهشت در دوازدهمین اجلاس روسای راه آهن های عضو اکو، افزود: این اتحادیه با ۹۵ عضو درجهان درصدد توسعه همکاری های ریلی در جهان است و اکو می تواند در این راستا به عنوان یکی از مهم ترین سازمان های همکاری های منطقه ای نقش مهمی ایفا کند.

وی اظهار داشت: در سال های اخیر اتحادیه راه آهن های جهان تحولات مناسبی را در مدیریت خود داشته و وجود نمایندگی های این اتحادیه فرصت مناسبی برای تقویت همکاری ریلی در کشورهای عضو است.

لوبینو یادآور شد: یکپارچه سازی راه آهن های کشورهای عضو منحصر به فعالیت های تکنیکی نیست و در کریدورهای اکو نیز این موضوع می تواند مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برای هماهنگی و مشارکت کلی راه آهن ها در این عرصه همواره در تلاش هستیم، گفت: در سال ۲۰۱۲ یادداشت تفاهمی بین اکو و اتحادیه بین المللی راه آهن های جهان به امضا رسید که باید دوباره تمدید شود تا تجربه کشورها و معیارهای فنی آنها در این حوزه مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته وی، هم اکنون ۲ میلیارد نفر روی زمین به هیچ گونه حمل و نقلی دسترسی ندارند و ۲ میلیارد نفر روی زمین کمتر از یک دلار در روز درآمد دارند و تا چند سال آینده ۲ میلیارد نفر شهرنشین می شوند، لذا توجه به توسعه راه آهن چندوجهی و ترکیبی از اهمیت زیادی برخوردار است و این اتحادیه می تواند تجربیات خود را در این زمینه در اختیار همه کشورها قرار دهد.

نظر شما